חברות סייבר חשופות לתביעות בגין שירות לקוי ואי-אספקת שירותים

"למרות שאין חריג ספציפי לקורנה, גם לא כתוב מפורשות בפוליסה שיש (אין כיסוי פוזיטיבי)", מסביר שי סימקין, ראש תחום הסייבר בקבוצת האודן העולמית

bigstockphoto

משבר הקורונה תפס את ענף הסייבר לא מוכן. אמנם חברות רבות בתחום החלו לעבוד מהבית, אולם חלקן אינן מצליחות לספק שירותים שהתחייבו אליהם. זאת, מכיוון שבעלי עסקים ברחבי העולם "סוגרים את הדלת" לסניפי החברה במדינות שונות במטרה להגן על העובדים והנכסים מפני התפשטות הוירוס.

"במציאות כזו, ניתן לעשות מה שעושים מהבית. ומה שלא, יחכה", מסביר גורם בכיר בתעשיית הסייבר הישראלית. "עד כה לא נתקלנו בבעיה שאינה פתירה מרחוק, אבל ייתכן וזה יקרה ככל שהריחוק החברתי ימשך."

לאור המצב היחסית כיאוטי בשוק הסייבר בחודשיים האחרונים, והצפי שאירופה וארה"ב ישארו סגורות לפחות עד סוף אפריל , אם לא יותר מכך, עולה שאלת השיפוי הביטוחי. כלומר, האם חברת סייבר שהתחייבה לתת שירותים ולא עמדה בכך תתבע, ותוכל לתבוע את הביטוח בגין ההפסדים שיגרמו לה. ובכן, מסתבר שאין בעולם הביטוח כיסוי לסוג כזה של פגיעה עסקית.

"באופן כללי הכיסוי הוא לאירוע סייבר או לתקלה כתוצאה מטעות אנוש. לכן, למרות שאין חריג ספציפי לקורנה, גם לא כתוב מפורשות בפוליסה שיש (אין כיסוי פוזיטיבי)", מסביר שי סימקין, ראש תחום הסייבר בקבוצת האודן העולמית.

המשמעות היא שאם חברת סייבר לא תוכל לספק שירותים בגלל הקורונה ותתבע על כך, הביטוחים שיש לה לא יעזרו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית