חברות סייבר מספקות תגובה לאירועים בחירום - אבל רק מרחוק

תקנות החירום מאפשרות לחברות סייבר שמספקות שירותי תגובה לעבוד מהבית או מהמשרד (עד עשרה אנשים). במציאות, צוותי תגובה לא יכולים להכנס לאתרי לקוחות מהחשש להדבקה בוירוס הקורונה

bigstockphoto

במטרה לשמור על בטחון המשק הישראלי מפני מתקפות סייבר במיוחד בשעת חירום זו, ובמקביל להתרחבות תהליכי הדיגיטציה במשק, הוביל מערך הסייבר הלאומי מהלך לאישור המשך רציפות עבודתן של חברות למוצרי ושירותי הגנת סייבר ומחשוב בישראל, כך שימשיכו להעניק תמיכה ושירות למשק הישראלי ועבודתן תותר בשעת חירום. מדובר במאות חברות המעניקות שירותי הגנת סייבר ואבטחת מידע והמציעות מוצרי הגנה בתחום לגופים שונים.  הממשלה אישרה את ההחרגה הלילה במסגרת תקנות שעת חירום.

"הגדרת החברות חיונית לשמירת הרציפות התפקודית של המשק הישראלי ומהווה צורך קיומי לגופים רבים" מסביר יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי. "תוקפי סייבר מנצלים את העת הרגישה הזו כדי לבצע מתקפות שיכולות להטיל עול משמעותי נוסף על תפקוד המשק, ולכן קיימת חשיבות מוגברת לשמירת יכולות ההגנה הקיימות על ארגונים ואף להגברתן".

בתיקון לתקנות לשעת חירום שאושר אתמול בלילה, 22 במרץ 2020, על ידי הממשלה, נקבע כי חברות המספקות שירותים ומוצרים של הגנת סייבר ואבטחת מידע, יורשו לעבוד בשעת חירום באופן שלא תוטל עליהן מגבלה של העסקת רק חלק קטן ממצבת כוח האדם. לאור תפקידו הייחודי של מערך הסייבר הלאומי בהגנה על מרחב הסייבר האזרחי, הוחרג גם המערך בתקנות לשעת חירום לטובת המשך תפקודו בחירום.

חשיבות הגנת הסייבר על המרחב האזרחי מתעצמת בעת הזו לאור המעבר של גופים רבים במשק לעבודה מרחוק, התלות הגוברת בשירותים דיגיטליים לאזרח וחשיבות זמינות מידע אמין ומידי. בעולם זוהו אינדיקציות רבות למתקפות סייבר המכוונות לבתי חולים, למעבדות לאומיות, לממשלות ולאזרחים תוך ניצול הבהלה העולמית כדי לבצע מתקפות דיוג, מניעת שירות, כופרה ועוד. המערך הוציא באחרונה מספר התרעות בנושא, במסגרתן צוין בין היתר כי קיימים מעל ל-5,000 אתרים חשודים כמתחזים המשתמשים בשם המתחם coronavirus.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית