המאבק בקורונה: פקע"ר מגביר סיוע לאוכלוסייה

צה"ל ממשיך בהרחבת הסיוע למשק האזרחי, והשיק פורטל חירום לאומי ומוקד טלפוני שיפעל 24/7. הרמטכ"ל כוכבי: "זו שעת חירום וצה״ל מתאים את תפקודו לצרכיו ולצרכי המדינה". במקביל, בצבא ממשיכים לשמור על כשירות מבצעית

המאבק בקורונה: פקע"ר מגביר סיוע לאוכלוסייה

הרמטכ"ל כוכבי בביקור בפיקוד העורף. צילום: דובר צה"ל 

צה"ל מרחיב את הפעילות של פיקוד העורף במסגרת המאבק הלאומי בהתפשטות הקורונה. פקע"ר פועל במסגרת פעילותו במגוון אספקטים, ביניהם סיוע למרחב האזרחי, מערכת הבריאות, ארגון סיוע לבתי החולים, מד"א, מערכי ההסברה, הכנת הרשויות המקומיות לחירום ועוד. בצה"ל נערכים לשלב הבא לסיוע למשק האזרחי במידה ויוכרז הסגר.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, התייחס היום (ד') במהלך סיור בפיקוד העורף לנושא המאבק נגד הנגיף ואמר: "זו שעת חירום וצה״ל מתאים את תפקודו לצרכיו ולצרכי המדינה. צה"ל כבר פועל בשורה של תחומים על מנת לסייע, וערוך להמשיך ולפעול בכל משימה שידרשו ממנו. כלל חיילי צה"ל נדרשים להיות ערוכים לכלל ההתפתחויות – כמו תמיד, אנו נהיה נכונים לכל משימה. תפקידכם בסיוע למרחב האזרחי משפיע ישירות על היכולת של מדינת ישראל להתמודד עם התפשטות הנגיף".

צה"ל הסיט 100 כלי רכב צבאיים לסיוע בניוד בדיקות הקורונה. מאות מורות חיילות מועברות לסיוע לצוותים רפואיים של משרד הבריאות. כפר הנופש באשקלון ייפתח לחיילי חולי קורונה קלים.

פיקוד העורף השיק בשיתוף מטה ההסברה הלאומי פורטל חירום לאומי עבור אזרחי מדינת ישראל בשפות עברית, ערבית ורוסית. הפורטל מרכז עבור תושבי המדינה את המידע וההנחיות המתעדכנות של משרדי הממשלה וכללי ההתמודדות השונים עם התפשטות נגיף הקורונה. במטרה לסייע במאמץ ההסברה לתושבים על התפשטות הנגיף בפורטל ניתן מידע רלוונטי בנושא לחברה הישראלית.

פעילות חיילי ואנשי המילואים של פיקוד העורף. צילום: דובר צה"ל 

בנוסף, פיקוד העורף פתח גם מוקד טלפוני במספר 104 שבאמצעותו ניתן לקבל מענה בנוגע להנחיות ההתנהלות הנדרשות ומידע בנושא התגוננות מהתפשטות הנגיף. המוקד מופעל על ידי קציני פיקוד העורף וחיילי צה"ל שעברו הכשרה מתאימה ויפעל 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע.

בנוסף, צה"ל לוקח חלק פעיל בהדרכת האוכלוסייה והוא למעשה מהווה מקור מידע זמין ונגיש בנושא נגיף הקורונה. פיקוד העורף פועל בשיתוף פעולה עם משרדי הממשלה והארגונים השונים המעורבים במניעת התפשטות נגיף הקורונה ומסייע לאזרחים ככל שנדרש לכך.

בצל המאבק: שמירה על כשירות

לצד ההתמודדות עם מגפת הקורונה וההנחיות החדשות בצה״ל, הצבא ממשיך לשמור על הכשירות המבצעית הנדרשת. בחטיבה 769, האמונה על הגנת גבול לבנון, התקיים הלילה תרגיל ברחבי הגזרה בו לקחו חלק גדודי התעסוקה - גדוד 13 וגדוד 75.

התרגיל דימה מעבר של היחידות משגרה לחירום והתמודדות עם חיכוך מול האויב בגבול וביישובים. למרות מגפת הקורונה, החטיבה ראתה חשיבות גדולה בביצוע התרגיל כבכל עלייה של גדוד חדש לתעסוקה מבצעית. זאת על מנת לוודא כי הלוחמים יודעים להתמודד עם כל מצב ונמצאים במוכנות לבצע את משימת ההגנה.

במהלך התרגיל, נשמרו ההנחיות של משרד הבריאות וכלל התרחישים התבצעו בזהירות יתרה והקפדה על מנת לשמור על בריאות המשתתפים ועל ההנחיות.

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל