לא רק סוסים: חברת NSO מקדמת פתרון היתוך מידע להתמודדות עם הקורונה

החברה שהתפרסמה בעקבות כלי איסוף המודיעין מתוצרתה חושפת כלי חדש להיתוך מידע כחלק ממאמצי התעשייה הפרטית לעזור לממשלות להתמודד עם וירוס הקורונה

bigstockphoto

חברת NSO הידועה יותר בשל כלי איסוף המודיעין שלה, פגסוס, חושפת כעת יכולות חדשות של היתוך מידע לצורך מעקב אחרי חולי קורונה. על פי פרסום בבלומברג, "המוצר של NSO Group מנתח כמויות עצומות של נתונים כדי למפות את תנועות האנשים ולזהות עם מי הם באו במגע, ואז ניתן להשתמש בהם כדי לעצור את התפשטות הזיהום, לפי גורם המכיר את החברה."

על פי הפרסום, התוכנה מנתחת שבועיים של פעילות המטופל המבוססת על מידע המגיע מחברות הסלולר מחד ומהמשרד הממשלתי מאידך. המערכת עושה הצלבה בין הנתונים, ומאתרת אזרחים שהיו בסביבת המטופל במשך יותר מ15 דקות והם חשופים להידבקות. לאחר זיהוי האנשים עם חשש להדבקות, הודעת טקסט נשלחת למספרי הטלפון שלהם. 

בניגוד לתוכנת הריגול פגאסוס של NSO, היתוך הנתונים אינו מבוסס על מידע ממכשיר הטלפון. מדובר במוצר אזרחי שאינו זקוק לאישור ייצוא מיוחד ממשרד הביטחון. המוצר שהותאם למצב המיוחד של הקורונה מבוסס על טכנולוגיות שפותחו בחברה, בין היתר, גם לתחומים אזרחיים כמו חילוץ נפגעים מהריסות. 

דובר מטעם NSO אישר לבלומברג כי החברה פיתחה מוצר לניתוח נתונים חדש עם יכולת למפות את התפשטות המגיפה ולסייע בהכלתה. הוא דחה התייחסות נוספת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית