באיראן טוענים: ישראל מנצלת את הקורונה כדי לתקוף

בטלוויזיה האיראנית פיזרו דיסאינפורמציה וטענו כי "מדענים ישראלים וציונים מנצלים את מגיפת הקורונה כדי לתקוף את איראן". לפי תאוריות קונספירציה שמופצות במדינה, מקור המגיפה הוא בנשק ביולוגי אמריקני

באיראן טוענים: ישראל מנצלת את הקורונה כדי לתקוף

נשיא איראן חסן רוחאני. צילום ארכיון: AP

סין, איראן ורוסיה מובילות באחרונה קמפיין של דיסאינפורמציה וחדשות מזויפות בעניין מקור נגיף הקורונה. השלוש מאשימות את ארה"ב, וגם מקומה של ישראל אינו נפקד בהפצת מידע מעוות.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מומחי תקשורת בארה"ב מסרו לאתר Defense One שקמפיינים אלה מנוהלים על ידי כלי תקשורת ממלכתיים ורשמיים בשלוש הארצות. בעוד שהיום סבורים במערב שמקור וירוס הקורונה הוא בבשר נגוע שנמכר בשוק בווהאן, הרי הגורמים הסיניים, האיראניים והרוסיים חוזרים ומפיצים מידע שלפיו מקור המגיפה הוא בנשק ביולוגי אמריקני.

רייצ'ל צ'רנבסקי מהמכון למחקר מדיניות חוץ (FPRI) בוושינגטון מסרה כי סין מפיצה חומר קונספירטיבי אנטי-אמריקני כללי, בעוד שכלי תקשורת באיראן וברוסיה משתמשים בניסוחים חריפים הרבה יותר. הטלוויזיה האיראנית הממשלתית PRESS TV טוענת כבר כמה ימים שמקור הנגיף הוא כנראה בייצור נשק ביולוגי בארה"ב, ולכך יש תוספת: "מדענים ישראלים וציונים מנצלים את המגיפה כדי לתקוף את איראן".

התקשורת הרוסית נוהגת לחזור על דברים שפורסמו בתקשורת באיראן, ואילו התקשורת הסינית מביעה כעס על שבכל העולם ההנחה השלטת היא שמקור המגיפה בסין.

אולי יעניין אותך גם