מחדרי אוכל ועד צוללות: עוצר יציאות בצה"ל במסגרת המאבק בקורונה

הצבא ממשיך להיאבק בהתפשטות הנגיף, לצד הצורך לשמור על מבצעיות. קצין בכיר בצה"ל הדגיש: "אין פגיעה בכשירות של צה"ל. יש מדינות עוינות לנו שחטפו הרבה יותר מאיתנו ולכן הפעילות העוינת שלהן היא בנוהל מרודד". כך ממשיך צה"ל בהערכות

צילום: מתוך אתר צה"ל

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, עדכן היום (ב') על המשך ההיערכות של צה"ל במסגרת המאבק להתפשטות נגיף הקורונה. תא"ל זילברמן עדכן כי ישנם 3,700 מבודדים, ובתוכם כמה בכירים, מקצינים בדרגת אל"מ ועד אלופים (אלוף איתי וירוב, מפקד המכללות, נמצא בבידוד). בצה"ל ישנם חמישה משרתים שאובחנו כחולי קורונה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי תא"ל זילברמן, אנשי צוות צוללות לנים בבסיס חיפה, ומוודאים שהם לא יוצאים מהצבא. הקצין הבכיר הדגיש כי אין פגיעה בכשירות המבצעית של צה"ל. הוא התייחס גם לגבי המצב הביטחוני במזרח התיכון ואמר: "יש מדינות עוינות לנו שחטפו הרבה יותר מאיתנו ולכן הפעילות העוינת שלהן היא בנוהל מרודד".

"צה"ל רוצה הקטנת מגע עם המערכות האזרחיות", אמר דובר צה"ל, "כלל הגופים יעשו הערכות מצב על אימונים ופעילות. יש עוצר יציאות של חודש מבחינת חיילים סדירים בבסיסים סגורים. מבחינת בסיסים פתוחים - יש רידוד סדר כוחות, לעבוד במשמרות. בחלק מהבסיסים הפתוחים הגדלנו מספר לינות כדי להגדיל את מספר השוהים. מחמירים כניסה למתקנים חיוניים. רק במתקנים חיוניים יהיו בדיקות חום ותשאול מורחב".

"ביטלנו את רוב הגיבושים. דחינו את הצו הראשון שלושה שבועות קדימה לפסח. מבחינת גיוס מרץ, הוא ממשיך כמתוכנן. על פי הנהלים, לא נותיר כניסת הורים. יכול להיות שמחזור אוגוסט יידחה או יעבור שינוי. את מחזור מרץ מגייסים כמתוכנן למעט מי שנמצא בבידוד. לאחר ה-14 יום של הבידוד המתגייס. מי שחולה כמובן לא מתגייס ומקבל דחיית גיוס", אמר תא"ל זילברמן.

דובר צה"ל הדגיש כי הוחרגה סוגיית העשרת אנשים לטובת הכשרות. "הרמטכ"ל הכשיר את זה לעד 30 איש. בשטח פתוח עד 100 חיילים. בחדרי האוכל הגדולים יש בעיה מורכבת. להגביל את כמות האנשים ל-100 ולשים מחיצות בין הסועדים. אנחנו מקדמים אכילה בפיתה או בכלי קיבול ובכלים חד-פעמיים ומחוץ לחדרי האוכל", אמר הקצין הבכיר.

צה"ל, מסביר דובר צה"ל, גייס עד כה 700 אנשי מילואים בעיקר לפיקוד העורף: "מרחיבים את הלמידה מרחוק להכשרות. האימונים הסדירים כמתוכנן. אימוני מילואים יידחו עד אחרי פסח. האימון הראשון של היחידה הרב- ממדית נדחה. הטקסים והאירועים ממשיכים במתכונת ללא הורים".  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית