"הקלקה והנרתיק נעול במקומו": פובוס משיקה את ה-QuickLock

החברה הישראלית משיקה מערכת המורכבת ממסילה ייעודית שמאפשרת התאמת ציוד למשימות. "יכולה להתאים לשוטר, מאבטח או אזרח מן השורה", מסבירים בחברה

המערכת של פובוס. צילום: באדיבות החברה

חברת פובוס הישראלית משיקה בימים אלה את מערכת ה-QuickLock (נעילה מהירה). סמנכ"ל השיווק של החברה, יובל הראל, מסביר ש"בזכות המסילה הייעודית, שיטת החיבור של נרתיק האקדח או פונדת המחסנית, מהירה, קלה ומאפשרת התאמת הציוד למשימה". לדבריו, המערכת הוצגה לראשונה בתחילת השנה בתערוכת ה-ShotShow בלאס-וגאס, וזכתה להתעניינות רבה ותגובות חמות.

אז איך זה עובד? פובוס מציעה למשתמש מספר אופציות לנשיאת מוצריה; פדל לחגורה, מתאם השחלה לחגורה, ערכת ירך ומתאם MOLEE לאפוד, שלכולם מסילת "זכר". מצד שני, מרבית מוצרי החברה (כמו נרתיק, פונדה, פאוץ' לאזיקים או פנס) מגיעים עם מסילה נגדית "נקבה". כעת, כל שיש לעשות, הוא להחליק את המסילות האחת כנגד השנייה עד הישמע הקלקה ברורה, והמוצר נעול במקומו. על מנת לשחרר, נדרש ראשית ללחוץ על כפתור האבטחה, ולהחליק המסילות בכיוון ההפוך.

"רעיון המסילות נועד לתת מענה לכל מי שמשימות היומיום שלו מגוונות, ודורשות אביזרים שונים או נשיאה ורסטילית, וזה יכול להיות שוטר, מאבטח או אזרח מן השורה", מספר דוד לנזיני, מנכ"ל החברה. לנזיני מסביר שיש לכך גם היבט בטיחותי, בעיקר כשמדובר באקדח: "בזכות המערכת, ניתן לנתק את כל הנרתיק מהגוף כשהאקדח נותר בתוכו, וכך, מבלי לשלוף את האקדח, לחברו לאזור נשיאה אחר על הגוף, או אפילו לאחסן אותו כך בכספת".

לדברי הראל, כבר היום מרבית נרתיקי החברה יודעים להתממשק ל- QuickLock, ומעתה מרבית המוצרים החדשים, יותאמו מראש למערכת: "המוצרים הראשונים מהסדרה כבר זמינים. ביניהם ה-TRP, ערכת הירך היחידה הניתנת להגדלה והקטנה לפי כמות האביזרים המורכבים עליה, ופונדת ה-DSS3, שזכתה להתעניינות רבה בתערוכה האחרונה בווגאס. זו פונדה אוניברסלית-ורסטילית, שבאמצעות הידוק ידני פשוט יודעת להכיל מחסניות 9 מ"מ ו-0.40, הן מתכת (כמו של S&W, Sig, CZ) והפולימריות של Glock". עוד נמסר מהחברה שכבר בשבועות הקרובים יצטרפו מוצרים חדשים כמו מתאם פנס, מתאם מכל גז מדמיע ופאוץ' לאזיקים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית