עקב התקפה על בסיס אמריקני: ארה"ב מעבה כוחות באזור עיראק

שתי נושאות מטוסים, טילי פטריוט וכוח של נחתים יועברו למזרח התיכון לאחר ההתקפה על הבסיס האמריקני בעיראק

עקב התקפה על בסיס אמריקני: ארה"ב מעבה כוחות באזור עיראק

נושאת מטוסים אמריקנית. צילום (ארכיון): AP

צבא ארה"ב מתגבר כוחות בעיראק עקב התקפות על בסיסיו. שתי נושאות מטוסים מפליגות לעבר המזרח התיכון, וכוח גדול של נחתים וסוללות פטריוט יוצב במדינה. ההתעצמות הצבאית היא תגובה לתקיפת הטילים על בסיס קמפ טאג'י בעיראק, בה נהרגו שני חיילים אמריקניים וחייל בריטי אחד. BREAKING DEFENSE דיווח שארה"ב עושה מאמצים להגביר את הפיקוח הצבאי על הנעשה בעיראק.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב, גנרל פרנק מקנזי, אמר כי שר ההגנה מייק אספר אישר את הנעת שתי נושאות המטוסים 'אייזנהואר' ו'טרומן' למזרח הים התיכון עקב ההתקפה על הבסיס האמריקני בעיראק. תגבור זה הוא מסר לאיראן, הנחשבת אחראית לתקיפות בעיראק, וארה"ב תגיב בעוצמה רבה הרבה יותר "אם יהיה צורך", אמר גנרל מקנזי. בסוף השבוע תקפו מטוסי קרב אמריקניים חמישה מחסני תחמושת של ארגון חיזבאללה בעיראק.

גנרל מקנזי אישר כי שתי נושאות המטוסים האמריקניות מפליגות למזרח הים התיכון וסוללות טילי פטריוט עושות את דרכן לעיראק. בקרוב יישלחו לעיראק גם יחידות מרגמות, שמשימתן היא להגן על משגרי פטריוט.

כוח גדול של 2,500 לוחמי מרינס עושה את דרכו בצפון הים הערבי על סיפון האנייה האמפיבית 'בטאן'. מדובר בכוח צבאי של הנחתים המאומן להמריא מסיפון האנייה בכלי טיס מטוס-מסוק אוספריי V-22 הישר אל מטרותיהם.