תשאול, עצירת אירועים וחיטוי חמ"לים: ההנחיות של צה"ל למאבק בקורונה

בתום הערכת מצב, הנחה הרמטכ"ל אביב כוכבי על שורה של צעדים מחמירים בתוך הצבא על מנת למנוע את התפשטות הנגיף

אילוסטרציה: מתוך אתר צה"ל

אחרי עוצר היציאות לחו"ל של אנשי צבא והפסקת התרגילים הבין-לאומיים, צה"ל פרסם הנחיות נוספות במסגרת המאבק בהתפשטות הקורונה בישראל. לאחר הערכת מצב, הנחה הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, על שורה של הוראות, ביניהן הפסקת פעילות של יחידות ואיסור התקהלויות ואירועים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

במסגרת ההחלטות, עד יום שני כלל היחידות יבצעו ״עצור פעילות״. בכלל היחידות יבוצע תדרוך יחידתי - שבו יועבר הסבר מפורט לכלל היחידה על המחלה, אופן ההדבקה, שמירה על כללי הגיינה, האחריות האישית המוטלת על כל חייל צה״ל בדיווח על תסמינים או בקרבה לאדם החשוד בקורונה - התדריך יבוצע בקבוצות קטנות.

בנוסף, כאמור, תמנע התקהלות יחידתית. כלל המופעים היחידתיים יפוצלו לקבוצות קטנות, כולל שעות ארוחת הצהריים וצמצום התקהלות ושבירת שגרת יום ביחידה למניעת שהייתם של אנשים בריכוז גבוה.

במסגרת תדריכים, יבוצעו תשאולים על ידי המפקדים בנושאים הבאים: האם המשרת חזר לאחרונה מחו״ל או ממדינה שדווחה על ידי משרד הבריאות כמחייבת בידוד; האם המשרת נחשף לאדם עם תסמינים או החשוד כנגוע במחלה; האם המשרת מדווח על תסמינים של חום/שפעת/שיעול וקשיים בדרכי הנשימה. גם אנשי מילואים צפויים לעבור תדריכים ותשאולים דומים.

בתום הערכת המצב העביר עוד הרמטכ"ל מספר דגשים: קיים איסור לביצוע אירועים הכוללים ממשק עם אזרחים;  יש לשים דגש משמעותי על נושא החוזרים מחו״ל; יש להגדיר בכל גוף מתקנים חיוניים ובמידה ויש אסטרטגיים (חמ״לים לדוגמה), שאליהם נכנסים רק לאחר תשאול וביצוע טיפול הגייני; אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה יערך לסיוע לאזרחים במידה ויידרש.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית