תחזית: ארה"ב תחליף מטוסי קרב בכטמ"מים

בכיר בחיל האוויר של ארה"ב אמר כי תישקל האפשרות להחליף תוך שנים את מטוסי הקרב בכלי טיס בלי מאוישים אוטונומיים. תוך שלושים שנה אינני סבור שנמשיך להחזיק 55 להקים של מטוסי קרב. נחשוב על אפשרויות אחרות וחדשות"

 

מל"ט אמריקני

תוך חמש עד שמונה שנים ייצאו משירות מטוסי הקרב F-16 בחיל האוויר של ארה"ב, ותישקל ברצינות רבה האפשרות להחליף את מטוסי הקרב בכלים בלתי מאוישים. כך אמר גנרל ג'יימס מייקל הולמס, מפקד פיקוד מטוסי הקרב בחיל האוויר, באירוע באורלנדו, פלורידה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ללא קשר לדברי גנרל הולמס, אמר השבוע אלון מאסק, הבעלים של חברת שיגור הטילים SPACE X, בשיחה עם טייסים אמריקניים, כי הגיע לקיצו עידן מטוס הקרב המאויש. העתיד הוא מלחמת כלי טיס בלתי מאוישים אוטונומיים, אמר מאסק.

גנרל הולמס אמר בהרצאתו כי "תוך שלושים שנה אינני סבור שנמשיך להחזיק 55 להקים של מטוסי קרב. אנו נתקדם ונחשוב על אפשרויות אחרות וחדשות. ניאלץ לחשוב ולתכנן יכולות חדשות שיוכלו למלא את משימות חיל האוויר. תוך חמש, שבע או שמונה שנים יהיה עלינו להחליט מה לעשות במטוסי הקרב האלו, וזו תהיה ההזדמנות לחדש ולחשוב על כלי טיס שונים וזולים במקום מטוסי F-16".

גנרל הולמס הוסיף והסביר כי עיקר הבעיה היא לתכנן את עתיד משימותיו של חיל האוויר באזור העצום של האוקיאנוס השקט. "כל החישובים שלו בדבר טווח של מטוס, רדיוס הפעולה שלו והחימוש שהוא נושא – כל זה מתאים לזירת אירופה אך לא יתאים לזירה הענקית של הפסיפיק. למטוס F-35, שהוא המתקדם ביותר, יש טווח של 1,110 ק"מ, וזה לא יספיק כדי להתמודד עם מתקפת פתע של טייל שיוט סיניים ארוכי טווח במערב הפסיפיק".

אתר FLIGHT GLOBAL מציין כי פתרון אפשרי לבעיות שהעלה גנרל הולמס הוא כלי הטייס הבלתי מאויש "וולקירה" שפותח במעבדות המו"פ האמריקניות - כטמ"ם שרדיוס הפעולה שלו הוא 1,500 מייל ימי והוא יכול לטוס באופן עצמאי או בשת"פ מבצעי עם מטוסי קרב מאוישים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית