שובה עין ולב: צה"ל ב-695 סמלים

ספר חדש שערך וחיבר אמציה כץ, מעצב גרפי שעבד עבור צה"ל, מאגד את תגי היחידות השונות של הצבא ב-70 שנותיו הראשונות. כל מי ששירת בצה"ל יוכל למצוא את פינת הנוסטלגיה הקטנה שלו בספר. ביקורת ספרים

 

שובה עין ולב: צה"ל ב-695 סמלים

מתוך שער הספר "סמלי/תגי השרוול של צבא ההגנה לישראל 1948-1918"

מאת: דוד בן-אשר

אמציה כץ היה הגרפיקאי שעיצב ושירטט את סמלי צה"ל השונים במשך 70 שנים. ספרו, "סמלי/תגי השרוול של צבא ההגנה לישראל 1948-2018" הוא תולדה של אוסף ענק הנמצא ברשותו של סמלים, אותות, תגים, סמלי כובע ועוד. בספר מוצגים תגי השרוול של אגפי המטכ"ל, הפיקודים, החילות, האוגדות, החטיבות, המפקדות, הבה"דים, היחידות המיוחדות ועוד סוגי יחידות ב-70 שנותיו הראשונות של צה"ל.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הספר הוא במידה רבה היסטוריה של הצבא, עוד מלפני קום המדינה, עם סמלי הפלמ"ח, גבעתי וכו'. הוא מספר את תהליך העיצוב, הטכניקות, סוגי הבד, הצבעים, התכנים הייחודיים, הרציונל מאחורי הציורים, החלטות המפקדים, סמלים היסטוריים וכאלה שכבר עברו מן העולם. יש בספר תמונות של התגים שכולנו ענדנו על שרוול שמאל ולצידם תגים מיוחדים כמו תג הצ'יזבטרון, תג לצד"ל בלבנון, תג גבעתי במסקר לפני בן גוריון, תגים שלא אושרו, תגים בהדפסה הפוכה, תגי נציגי צה"ל בחו"ל ועוד.

695 סמלי שרוול מוצגים בספר, שיצא בפורמט מפואר, שובה עין ולב. כל מי ששירת בצה"ל ימצא את עצמו בספר הזה, עם הנוסטלגיה האישית. במבוא לספר כותב כץ: "לסמל יש השפעה חיובית על מורל היחידה. הוא עוזר בגיבוש ותורם להזדהות החייל הבודד עם מטרת היחידה. מביא גאווה גדולה לחייליה". ספר זה הוא נכס חשוב למורשת צה"ל.

סמלי/תגי השרוול של צבא ההגנה לישראל 1948-2018. העורך והמוציא לאור - אמציה כץ, עריכה גרפית - ורד הוכבוים, 2020

הכתבות הכי נקראות באתר:

במסגרת התר"ש: המינויים החדשים במטכ"ל

מסדר הקמה ליחידה הרב-ממדית

צו לתפיסת מיליוני דולרים מאיראן לעזה

כך הצליחה איראן לייבא רכיבי מל"טים

סיכה חדשה ללוחמי חטיבת הצנחנים

 

אולי יעניין אותך גם