עימות ישיר: טורקיה הכריזה על מבצע נגד צבא אסד

שר ההגנה הטורקי הודיע כי טורקיה מנהלת נגד צבא סוריה, הנתמך על ידי רוסיה, מבצע צבאי. עשרות חיילים טורקים נהרגו לאחרונה במתקפות של הסורים. "לא רוצים להתעמת עם פוטין, מעוניינים בעצירת מעשי הטבח של אסד", אמר שר ההגנה

 
עימות ישיר: טורקיה הכריזה על מבצע נגד צבא אסד

כוחות צבא טורקיה. צילום: AP

על רקע הידרדרות המצב בסוריה, טורקיה הודיעה היום (א') כי פתחה במבצע צבאי נגד משטר אסד באזור אידליב. שר ההגנה הטורקי, הולוסי אקאר, אמר כי המבצע מתנהל כבר כמה ימים: "אנחנו לא רוצים להתעמת עם רוסיה. המטרה היחידה שלנו היא עצירת מעשי הטבח של המשטר הסורי והגירת הפליטים לטורקיה". השר הטורקי הבטיח כי אנקרה תגיב על כל מתקפה נגד מוצבי וכוחות הצבא הטורקי.  

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ההודעה הטורקית מגיעה על רקע ההסלמה בלחימה באזור אידליב. נשיא טורקיה ארדואן הודיע אתמול כי ביקש מנשיא רוסיה פוטין לצאת מסוריה ולהשאיר לטורקיה את הטיפול בכוחות המשטר הסורי. ארדואן אמר את הדברים לאחר ש-34 חיילים טורקים נהרגו בהתקפות אוויר סוריות ורוסיות בימים האחרונים.

כוחות ממשל אסד, בסיוע אווירי רוסי, פתחו במתקפה נרחבת לכיבוש מחוז אידליב. גם בשבת תקפו מטוסי קרב רוסיים וסוריים כמה עיירות במחוז, ואילו ביום שישי תקף הצבא הטורקי באמצעות כטמ"מים וטילים מטה של ארגון חיזבאללה ליד העיירה סקראב. בהתקפה נהרגו תשעה ונפצעו 30. בסוף השבוע נרשמו דיווחים כי בתקיפות של צבא טורקיה נהרגו 48 אנשי צבא תומכי אסד.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי ארדואן קרא לפוטין בשיחת טלפון להפסיק את התקיפות האוויריות, והדגיש שאין בכוונת אנקרה לצאת מסוריה בעתיד הקרוב. התלקחות הלחימה בימים האחרונים הגדילה את זרם הפליטים המדפקים על שערי גבול סוריה-טורקיה, שכבר היום מארחת 3.7 מיליון פליטים. אנקרה הזהירה כי לא תוכל לקלוט פליטים נוספים ממחוז אידליב. מאז דצמבר נמלטו ממחוז זה כמיליון סורים, ולדברי ארדואן ביממה האחרונה לבדה חצו את הגבול בין 25 ל-30 אלף פליטים.

יוון ובולגריה הודיעו שלא יתירו לפליטי אידליב לחצות את הגבול ולהיכנס לתחומן. משטרת יוון ירתה גז מדמיע לעבר קבוצת פליטים שניסו בשבת לחצות את הגבול ולהיכנס לתחומי יוון.

אולי יעניין אותך גם