ייצור מטוסי הקרב החמקניים F-35: טורקיה OUT, פולין IN

לאחר הוצאת טורקיה מהפרויקט, בלוקהיד מרטין מחפשים שותפה לייצור המטוס בעלות נמוכה. בכיר בחברה: "אנו מחפשים הזדמנויות חדשות, ופולין עשויה בהחלט לספק יכולות ייצור גבוהות בעלויות ייצור נמוכות"

ייצור מטוסי הקרב החמקניים F-35: טורקיה OUT, פולין IN

מטוס F-35. פולין תשתתף בייצור המטוס? צילום: AP

פולין עשויה למלא את מקומה של התעשייה הטורקית כיצרנית חלקים ומכלולים של מטוס הקרב החמקן F-35, בעקבות ביטול השתתפות של טורקיה בפרויקט. חברת לוקהיד מרטין מחפשת יצרנית בחו"ל למטוסים, וסביר שהמועמדת תהיה פולין.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

עקב מחירו הגבוה של המטוס מחפשת לוקהיד מרטין שותפה בעלת כושר ייצור בעלויות נמוכות מאלו של ייצור בארה"ב, וזה על מנת להפחית את מחירו הגבוה של המטוס ולהביאו לידי פחות מ-80 מיליון דולר למטוס F-35. גרג אולמר, סגן נשיא לוקהיד מרטין, אמר ל-FLIGHT GLOBAL: "אנו מחפשים הזדמנויות חדשות, ופולין, לדוגמה, עשויה בהחלט לספק יכולות ייצור גבוהות בעלויות ייצור נמוכות".

פולין תפעיל מטוסי F-35 ויש לה כושר ייצור מוכח של כלי טיס אמריקניים. בינואר השנה חתמה פולין על חוזה בשווי 4.6 מיליארד דולר לרכש 32 מטוסי F-35, ואילו יצרנית המסוקים סיקורסקי, השייכת ללוקהיד מרטין, מייצרת בפולין מסוקי "בלק הוק" UH-60 באמצעות החברה הפולנית PZL.

בלוקהיד מרטין הזהירו כי אובדן חוזי הייצור עם טורקיה עלול לפגוע ברווחיות ייצור מטוסי החמקן אם לא יימצא יצרן זול יותר בחו"ל במקום הטורקים. על פי ההסכם המקורי אמורות היו עשר חברות בתעשייה הטורקית ליצר יותר מ-900 חלקים ומכלולים למטוסי F-35 בשווי של כמיליארד דולר, והחוזים אמורים היו להגיע תוך כמה שנים ל-12 מיליארד דולר בטורקיה. עם זאת, מאז החליטה אנקרה לרכוש ברוסיה מערכות הגנ"א S-400 בוטלה השתתפות טורקיה בפרויקט המטוס F-35. לפיכך, סביר כאמור כי פולין תמלא את מקומה של טורקיה בהשתתפות בייצור מטוס הקרב המתקדם ביותר בעולם.

הכתבות הכי נקראות באתר:

במסגרת התר"ש: המינויים החדשים במטכ"ל

מסדר הקמה ליחידה הרב-ממדית

צו לתפיסת מיליוני דולרים מאיראן לעזה

כך הצליחה איראן לייבא רכיבי מל"טים

סיכה חדשה ללוחמי חטיבת הצנחנים

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022