משבר הקורונה: מאות חיילים צפויים להיות בבידוד

150 חיילים נמצאים בבידוד וכ-300 חיילים נוספים שאותרו כמי שנמצאים או היו בימים האחרונים באיטליה, צפויים להיכנס לבידוד גם הם. בעקבות החמרת ההנחיות של משרד הבריאות, הודיעו בצה"ל על דחיית תרגיל משותף של זרוע היבשה ופיקוד אירופה של צבא ארה"ב. 

משבר הקורונה: מאות חיילים צפויים להיות בבידוד

אילוסטרציה: מתוך אתר צה"ל 

צה"ל מעדכן היום (ה') על היערכותו במסגרת מניעת התפשטות הנגיף קורונה. בעקבות הנחיות משרד הבריאות והכללת איטליה ברשימת המדינות שהמגיעים מהן נדרשים לבידוד, הוחלט לדחות את האימון המשותף בין EUCOM (פיקוד אירופה של צבא ארה"ב) לזרוע היבשה. באשר לתרגיל האווירי הגדול JC  (ג'וניפר קוברה), אמרו בצה"ל כי בשלב זה התרגיל מתקיים כמתוכנן.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

עד כה, מציינים בצבא, 150 חיילים נמצאים בבידוד. מרביתם חזרו מחו"ל מחופשה פרטית ומקצתם פגשו במשלחת מדרום קוריאה, שביקרה בישראל לאחרונה וחלקים ממנה התגלו כנשאים של הנגיף.

בצבא איתרו כ-300 חיילים השוהים באיטליה או חזרו ממנה מאז התאריך 14.2. בצה"ל מדגישים כי על חיילים אלה להיכנס לבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ואם אינם חשים בטוב עליהם ליצור קשר עם מוקד מקול הלב בטלפון *6690.

"ככלל, נסיעות בכירים לחול מתבצעות בהתאם להמלצות גורמי משרד הבריאות. כמו כן, הוחלט בשלב זה לדחות יציאת משלחות 'עדים במדים' לפולין ומשלחות נוספות לאירופה שאינן מבצעיות לחציון ב׳ של שנת העבודה", נמסר עוד מצה"ל.

החל מתחילת החודש הופצו הנחיות מקצועיות לסגלי הרפואה וכן הנחיות למשרתים בצה״ל כיצד יש להתגונן וכן באשר לנסיעה לחו״ל. "פיקוד העורף שותף מלא בדיונים ובהערכות המצב של משרד הבריאות וכן מסייע למשרד הבריאות ככל שנדרש, ובתוך כך בהדרכה ובתרגול צוותי רפואה בבתי חולים", הדגישו בצבא.

הכתבות הכי נקראות באתר:

במסגרת התר"ש: המינויים החדשים במטכ"ל

מסדר הקמה ליחידה הרב-ממדית

צו לתפיסת מיליוני דולרים מאיראן לעזה

כך הצליחה איראן לייבא רכיבי מל"טים

סיכה חדשה ללוחמי חטיבת הצנחנים

אולי יעניין אותך גם