בשתי חזיתות: צה"ל תקף יעדי גא"פ בסוריה ובעזה

אחרי ירי של עשרות רקטות לעבר הדרום, צה"ל תקף במהלך הלילה מטרות של ארגון הטרור מדרום לדמשק וברחבי רצועת עזה. בסוריה הותקף אתר מחקר ופיתוח אמצעי לחימה: "עוגן משמעותי של הג'יהאד האסלאמי בסוריה"

בשתי חזיתות: צה"ל תקף יעדי גא"פ בסוריה ובעזה

תקיפות ברצועת עזה. צילום (ארכיון): AP

אחרי מטח של עשרות רקטות שנורו אמש לעבר יישובי הדרום, צה"ל תקף הלילה (ב') שורת מטרות של הג'יהאד האסלאמי מדרום לדמשק שבסוריה וברצועת עזה. על פי דיווחים, כמה פעילים של הארגון נהרגו בתקיפה שבוצעה בסוריה. 

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מצה"ל נמסר כי "באזור עאדליה, בפאתי דמשק שבסוריה, הותקף אתר של גא"פ, המהווה עוגן משמעותי של בסוריה. באתר מבצע הגא"פ מחקר ופיתוח של אמצעי לחימה תוך התאמתם לייצור ברצועת עזה ולייצור מקומי בשטח סוריה. בנוסף, מיוצרים מידי חודש באתר זה עשרות קילוגרמים של AP, חומר המשמש כדלק לרקטות ומתקיימות בו הכשרות טכניות לפעילי ארגון הטרור, הן מהרצועה והן מהזירה הצפונית".

כמעט במקביל תקף, כאמור, צה"ל גם שורה של יעדים ברצועת עזה. האזור רפיח הותקפו תשתיות תת-קרקע ואתרים לאחסון חומרי גלם המשמשים לייצור רקטות. בחאן יונס הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של הארגון, ובה מתחם לאימון ירי טילי נ"ט וציוד צבאי המשמש את הכוח הימי של ארגון הטרור. בבית להיא הותקף מתחם אימונים צבאי של גא"פ.

מפיקוד העורף נמסרו הנחיות כי לא יתקיימו היום לימודים בכמה יישובים. לאור הערכת המצב הוחלט בצה״ל גם על חסימות אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה. 

ארגון הטרור ירה אתמול (א') עשרות רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום. אזעקות צבע אדום נשמעו בעיר אשקלון, בשדרות וביישובים נוספים בעוטף עזה. על פי הידוע, מערכת כיפת ברזל יירטה לפחות 13 שיגורים, שאר הרקטות ככל הנראה התפוצצו בשטחים פתוחים. בתגובה לירי הרקטי, תק"ף צה"ל יעדים של הגא"פ ברצועת עזה. 

הירי של הג'יהאד האסלאמי התבצע לאחר ששניים מפעיליו נהרגו אתמול בבוקר מאש צה"ל על גבול רצועת עזה. מפרטי האירוע עולה כי כוח צה״ל זיהה שני מחבלים שהתקרבו לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, והניחו מטען חבלה סמוך אליה. הכוח, שנערך בנקודה אל מול הזיהוי, פתח באש לעברם. על פי הפלסטינים השניים נהרגו.

מתוך הערכת המצב הביטחונית בעקבות ההסלמה בדרום, אתמול. צילום: אריאל חרמוני - משרד הביטחון

בצה"ל הטילו את האחריות על הג'יהאד האסלאמי: "הפיגוע בוצע על ידי חוליה המשויכת לארגון הטרור גא"פ. מדובר בחוליית טרור אשר ביצעה שני אירועי הנחת מטען נוספים בחודשים האחרונים סמוך לגדר המערכת", נמסר מדובר צה"ל לאחר האירוע.

כמה שעות לאחר מכן, ארגון הטרור, שבחודשים האחרונים היה אחראי על רבים מהשיגורים לעבר יישובי הדרום, איים בנקמה ואף בירי רקטות לעבר תל אביב.

אולי יעניין אותך גם