בחזית מול רוסיה: פולין מתבססת כבת הברית המובילה של ארה"ב

המדינה הופכת למוצב הקדמי המרכזי של האמריקנים על אדמת אירופה. ארה"ב מציבה בפולין עוד ועוד יחידות צבא גדולות, ומעודדת את הממשל הפולני להגדיל את תקציבי הרכב הצבאי

נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא פולין דודק. צילום (ארכיון): AP

פולין תופסת את מקומה כבת הברית המובילה של ארה"ב באירופה ובנאט"ו. וושינגטון מציבה על אדמת המדינה יותר ויותר יחידות צבא גדולות ומעודדת את הממשל בוורשה להגדיל את התקציבים הצבאיים ואת הרכש הצבאי.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

WORLD DEFENSE דיווח כי תהליך זה של התחזקות מעמדה של פולין בחזית הגנת אירופה המזרחית, מול רוסיה, הואץ מאז ההשתלטות של מוסקבה על קרים והפלישה לאוקראינה. בעבר היוותה גרמניה המוצב המזרחי מול רוסיה. עכשיו, כאמור, הולכת פולין ותופסת את המקום הזה. ארה"ב מציבה במדינה כוח בסדר גודל של בריגדה משוריינת ובחודשים האחרונים נוספו לכוח הזה מפקדת דיוויזיה, יחידות לוגיסטיות ומל"טים גדולים מדגם MQ-9 REAPER. הכוונה היא להכין תשתית לפריסת קבע של שתי חטיבות אמריקניות בפולין, כולל מטוסים וארטילריה.

בשבוע שעבר החליט הפנטגון להקים מחדש את קורפוס 5 של הצבא והוא יישלח ליעד באירופה שעדיין לא נקבע, אך כנראה היעד הוא פולין.

במקביל, מגדילה פולין את תקציבי הצבא והביטחון ומתחמשת. בשנה שעברה פורסמה תכנית רבבת-היקף למודרניזציה של הצבא הפולני עד שנת 2026 בהשקעה של 50 מיליארד דולר בכמה שנים. עיקריה הם רכש מטוסי קרב דור 5, כלי טיס בלתי מאוישים, מסוקי תקיפה, רקטות לטווח קצר, צוללות ומערכות ביטחון סייבר. כמו כן, מתכוונת פולין לרכוש שמונה סוללות טילי פטריוט, ובינואר הודיעה הממשלה על החלטתה לרכוש 32 מטוסי קרב חמקניים F-35.

ולבסוף, פולין תארח השנה את התמרון הגדול ביותר של נאט"ו DEFENDER 2020, בו תיטול חלק דיוויזיה אמריקנית שלמה, כ-20 אלף אנשי צבא.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית