איש אמונו של טראמפ: ריצ'רד גרנל התמנה לראש המודיעין הלאומי

גרנל, המשמש כיום כשגריר ארה"ב בגרמניה, נחשב למקורב לנשיא וייכנס לתפקיד על רקע היחסים המורכבים שבין טראמפ לקהיליית המודיעין בארה"ב

 
איש אמונו של טראמפ: ריצ'רד גרנל התמנה לראש המודיעין הלאומי

ריצ'רד גרנל. צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע על מינויו של ריצ'רד גרנל למנהל בפועל של המודיעין הלאומי (NATIONAL INTELLIGENCE). גרנל נחשב לאיש אמונו של הנשיא טראמפ ומכהן כיום כשגריר ארה"ב בגרמניה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

רשת CNN דיווחה כי לריצ'רד גרנל אין ניסיון קודם בנושאי ביון ומודיעין, אך תפקידו כמנהל בפועל יהיה בעיקר לשמר את המורל של אנשי קהיליית המודיעין, הסובלת מהתקפות תכופות של הנשיא, בעיקר מאז 2016 כשהחלו החקירות בנוגע למעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות ומאוחר יותר הצעדים המשפטיים להדחת הנשיא.

המנהל היוצא של המודיעין הלאומי ג'וזף מגווייר איבד, על פי דיווחים בארה"ב, את אמון הנשיא, ולעומתו הממונה החדש גרנל נהנה מאמון מלא של טראמפ. מתנגדי הנשיא טענו כי "הנשיא חושש, מפחד ומגנה את קהיליית המודיעין ורואה בהם נציגי DEEP STATE, ארגון אפל שמבקש להכשילו". זו גם הסיבה לכך שהנשיא מינה את השגריר גרנל לתפקידו כמנהל בפועל, זמני. לדעת רבים אין בכוונת טראמפ למנות מנהל קבוע לתפקיד עדין ורגיש זה, שאיננו נהנה מאהדת הנשיא.

אולי יעניין אותך גם