ישראל ויתרה "זמנית" על רכש ה-V-22 OSPREY

לאחר שהמדינה התעניינה במטוס-מסוק במשך כמה שנים, לישראל דיפנס נודע כי משרד הביטחון הודיע לאמריקנים כי אין היתכנות לרכש כלי הטיס המיוחד. בראש סדר העדיפויות של צה"ל נמצא רכש מזורז של מסוק מחליף ל"יסעור" הוותיק

ישראל מוותרת "זמנית" על רכש המטוס-מסוק V-22 OSPREY, שהיה מיועד להטסת כוחות מיוחדים. לישראל דיפנס נודע כי משרד הביטחון הודיע לממשלת ארה"ב שבשלב הנוכחי "אין היתכנות" לרכש המטוס-מסוק (TILTROTOR), וכרגע צה"ל נותן עדיפות לרכש מזורז של מסוקי תובלה כבדה כדי להחליף את המסוק "יסעור" המתיישן.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ישראל "מחזרת" אחרי כלי הטיס המיוחד כבר כמה שנים בשל יכולותיו הייחודיות להטיס לשדה הקרב כוחות מיוחדים במהירות רבה ובדיוק ניווטי רב. כלי הטיס ממריא ונוחת אנכית כמו מסוק וטס אופקית כמו מטוס. משרד החוץ האמריקני כבר נתן אור ירוק לרכש שישה מטוסים מדגם זה.

עם זאת, אתר WORLD DEFENSE, דיווח כי בראש סולם העדיפויות בישראל מובילים סוגי רכש אחרים, דחופים יותר: מטוסי F-35I  נוספים ו-F-15 מתקדמים, מטוסי תדלוק KC-46A תוצרת בואינג ומסוקי תובלה, צ'ינוק CH-47F תוצרת בואינג או KING STALION CH-53K תוצרת לוקהיד מרטין. כמו כן, מעוניינת ישראל ברכש מערכות הגנה מפני טילים וכלי שיט בגרמניה.

הכתבות הכי נקראות באתר:

הלוויין חשף: הנזק מתקיפת נמל התעופה בדמשק

איום הבלונים: מדוע ישראל לא רוכשת מערכת יירוט?

בהיקף מאות מיליונים: חוזה ענק לאלביט באסיה

עבודה ישראלית: תאילנד הציגה מטוסי F-5 משודרגים

36 שנים אחרי: חיל האוויר איתר את קסדת הטייס שנפל

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית