למניעת זרם הפליטים: האיחוד האירופי הטיל סנקציות על בכירים סורים

האיחוד הטיל סנקציות נוספות על שמונה אישים סורים ושני ארגונים עסקיים, במטרה להחליש את משטר אסד ולהביא להפסקת הלחימה בסוריה. כך, מבקשים באיחוד האירופי להפסיק את זרם הפליטים לאירופה

למניעת זרם הפליטים: האיחוד האירופי הטיל סנקציות על בכירים סורים

פליטים סורים בורחים מאזור אידליב. צילום: רויטרס

האיחוד האירופי הטיל עוד סנקציות על משטר אסד במטרה לעצור את זרם הפליטים מצפון המדינה לטורקיה, ומשם לאירופה. העימות בין הכוחות הנאמנים לטורקיה לכוחות צבא סוריה, בסיוע רוסיה, בצפון המדינה מביא לזרם של מאות אלפי פליטים חדשים. אלה מחפשים מקלט בטורקיה שכבר קלטה כ-3.5 מיליוני פליטים ואינה יכולה לקלוט עוד. טורקיה מצידה משתמשת בפליטים אלו ככופר מול אירופה על מנת לקבל כספים מהאיחוד.

הסנקציות האחרונות של האיחוד מופנות נגד שמונה אישים ושתי ישויות עסקיות. בין שמונת האישים נמצאים סוחר בנשק ודלק, מנכ"ל חברות שתומכות במשטר אסד, גורם שמבריח מוצרים וגם משתתף במכרזים ציבוריים בסוריה, איש עסקים הקשור לחברות שתומכות במשטר אסד, ראש מליצית National Defence Force בחומס, איש עסקים שמסייע לאסד בהלבנת כסף באמצעות חברות קש, איש עסקים שעוסק בהברחות ומושל דמשק וסגן יו"ר בקרן ההשקעות של דמשק.

שתי הישויות העסקיות הן Al Qatarji Company, חברה שעוסקת בקשרי מסחר בין ארגון דאעש לממשל אסד, כולל הברחות דלק ונשק. בהנהלת החברה יושב Hossam Qatarji, שנמצא גם הוא תחת סנקציות אירופאיות. יישות עסקית נוספת היא Damascus Cham Holding Company - קרן השקעות של העיר דמשק. שמשמשת את אסד לצורך "סיוע לידידים" ואנשי עסקים.

מטרת הסנקציות היא החלשת משטר אסד שתביא לסיום הלחימה בצפון סוריה והשבת פליטים מטורקיה לסוריה. כך, אלו לא יגיעו לאירופה. 

אולי יעניין אותך גם