צה"ל ושב"כ סיכלו תשתית סייבר של חמאס

ארגון הטרור פנה למאות חיילים באמצעות רשתות חברתיות פופולריות בניסיון להדביק את הטלפונים הניידים בפוגען, שיאפשר גישה למידע על הנייד שלהם. בצה"ל מציינים כי הנזק שנגרם הוא קטן אך הדגישו: "חמאס משתפר בתחום"

צה"ל ושב"כ סיכלו תשתית סייבר של חמאס

אילוסטרציה: דובר צה"ל

צה"ל סיכל ניסיון של חמאס לחדור לטלפונים של חיילי צה"ל. אגף המודיעין, יחד עם אגף התקשוב, ושירות הביטחון הכללי סיכלו באופן טכנולוגי פעילות של כמה שרתים של ארגון הטרור. "חמאס רצה להשתמש בסט הכלים הטכנולוגי שברשותו כבר בפעם השלישית", סיפר דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"צה"ל מזהה בחודשים האחרונים ניסיון להדביק טלפונים של חיילי צה"ל דרך הרשתות החברתיות. זיהינו את אחת הדמויות של חמאס חוזרת לפעילות. מה שזוהה הוא חידוש דפוס הפעולה מפעמים קודמות", אמר תא"ל זילבמן.

חמאס, כך מדגישים בצה"ל, ממשיך להשתפר בתחום הסייבר. "הארגון השתמש בטלגרם, בפייסבוק ובאיסנטגרם  כדי לחדור לטלפונים של חיילי צה"ל. הם משתמשים בהנדסה חברתית ומשכללים את אופן הפנייה לחיילים. חמאס שלח הודעה בקול נשי כדי להגביר אמינות לפניות. הוא ניסה בשיטה הזו לחדור לטלפונים של מאות חיילי צה"ל", ציין דובר צה"ל.

לחצו לדומאות שונות לדרך הפנייה של גורמי חמאס לחיילים

בצבא מדגישים כי למרות הצלחת הארגון, אין חשש לפגיעה ביטחונית. "הם פנו בעיקר ללוחמים ולקצינים בדרגה זוטרה. הם לא יודעים להתיישב על אדם ספציפי", הדגיש עוד תא"ל הדי זילברמן.

ראש מחלקת ביטחון מידע באמ"ן אל"מ ר', סיפרה על הדרך שבה פנו בחמאס לחיילי צה"ל: "יש עוד חמש דמויות פיקטיביות. הדמויות מציגות את עצמן כעולות חדשות כדי לחפות על היעדר שליטה בעברית. בתמונות יש עריכה כדי להקשות על מציאתן ברשת. ראינו את אותן דמויות חוזרות על עצמן".

"יש שלוש אפליקציות שחמאס משתמש בהן כדי להעביר את הפוגען. זה דומה לסנאפצ'ט, העברת תמונות. האפליקציה מבקשת הרשאה לתמונות ולמצלמה, ועם האישור מופיעה הוראת שגיאה, אלא שהמכשיר הותקף והפוגען נמצא עליו", סיפרה אל"מ ר'.

השיחות שבוצעו עם החיילים באפליקציית טלגרם

הפוגען יוצר קשר עם השרת של החמאס, דבר שמאפשר לארגון להוריד מהנייד קבצים, לפתוח הקלטת נפח, אנשי קשר, תמונות והודעות. הייתה כאן ערנות של החיילים אבל גם שיפור שלנו. אני מדגישה שצריך להיכנס רק לאתרים מוכרים ולא לפרסם מידע מסווג, ולדווח לקצין ביטחון מידע על כל אנומליה. חמאס פנה למאות בודדות של חיילים. הערכת הנזק היא בשלב זה נמוכה מאוד. זו תשתית מוכרת. גם פגענו בהם קינטית", הדגישה אל"מ ר'.

הכתבות הכי נקראות באתר:

הערכה: אבני יסוד לטיל בין-יבשתי גרעיני איראני

סכנת קורונה: האם יש איום על מפעלים ביטחוניים?

דיווח זר: אלביט מוכרת עמדות נשק לאינדונזיה

התחרות על החלפת הבראדלי יוצאת (שוב) לדרך

כולל אופציה ישראלית: ארה"ב בחנה מערכות לנגמ"שים

אולי יעניין אותך גם