נדחתה רכישת "חץ דורבן" לנגמ"ש הבראדלי

עקב קיצוצי תקציב, צבא ארה"ב לא ירכוש השנה את מערכת ההגנה האקטיבית עבור הכלי הממוגן. מנהל תוכנית הבראדלי: "עקב השפעת המימון לתוכנית היינו צריכים להעריך מחדש את לוח הזמנים"

נגמ"שי בראדלי. צילום ארכיון: AP

הקיצוצים שעשה הקונגרס האמריקני השנה עבור נגמ"ש הבראדלי אילצו את צבא ארה"ב לעכב את הכנסתה של מערכת ההגנה האקטיבית (APS) ולעצור את התוכניות לרכוש עבורו את "חץ דורבן", המערכת של אלביט מערכות (IF-LD). לוטננט קולונל מתיו ג'ונסון, מנהל תוכנית בראדלי של צבא ארה"ב, שוחח עם ג'יינס ב-11 בפברואר על החלטות תקציביות קשות שעומדות בפני התוכנית שלו.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הפחתה זו אילצה את השירות להחליט היכן לבצע קיצוצים, והיא בחרה לבטל את ההגנה האקטיבית של הבראדלי בסוף ינואר. כתוצאה מכך, השירות לא יעמוד בתאריך האבזור של היחידה הראשונה בשנת 2021.

"אמנם הדרישה לא בוטלה, אך ביטלנו את תוכנית הרכש. עקב ההשפעות של תקציב 2020 היינו צריכים לבטל את רכישת המערכת", הסביר ג'ונסון. "התוכנית המקורית שלנו היתה מאוד אגרסיבית, שם התכוונו לבדוק ולייצר את המערכות בו-זמנית, במאמץ לעמוד בתאריך ברבעון הרביעי של 2021, אך עקב השפעת המימון לתוכנית הבראדלי היינו צריכים להעריך מחדש את לוח הזמנים שלנו".

בקשת התקציב החדשה ל-2021 שפורסמה על ידי הצבא מבטלת לגמרי מימון להגנה אקטיבית של הבראדלי. ג'ונסון אמר כי "אין בתקציב דולרים לייצור מערכת חץ דורבן לבראדלי".

הכתבות הכי נקראות באתר:

הערכה: אבני יסוד לטיל בין-יבשתי גרעיני איראני

סכנת קורונה: האם יש איום על מפעלים ביטחוניים?

דיווח זר: אלביט מוכרת עמדות נשק לאינדונזיה

התחרות על החלפת הבראדלי יוצאת (שוב) לדרך

כולל אופציה ישראלית: ארה"ב בחנה מערכות לנגמ"שים

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית