איום הקורונה: ביטולים בוועידת המובייל העולמית בספרד

פייסבוק, אמזון, אינטל, LG, סוני, Vivo ואריקסון ואמדוקס בין החברות שהודיעו על ביטולים. בינתיים אין הנחיה של משרד הבריאות שאוסרת על נסיעה לספרד או לכנסים הומי אדם

facebook.com/mobileworldcongress

וירוס הקורונה, שהוכרז כמצב חירום עולמי, מהווה איום על אחד מכנסי הוועידה הטכנולוגיים העולמיים השנתיים ביותר שהשתתפו בו, Mobile Congress. הMWC, שמתקיים בכל שנה בברצלונה, ספרד, משכה בשנה שעברה 109,674 משתתפים והיא יעד לחברות הטכנולוגיה הבולטות בעולם. עם זאת, השנה, כמה מחברות אלה נסוגו רשמית מ- MWC 2020, המתוכנן בין התאריכים 24-27 בפברואר, תוך ציון חששות מפני וירוס הקורונה.

"הודענו ל- GSMA, מארגני MWC בברצלונה, כי לא נשלח את העובדים שלנו לאירוע השנה", כתבה Nvidia, אחד ממציגי הטכנולוגיה ב- MWC, בפוסט בבלוג. "בהתחשב בסיכונים לבריאות הציבור סביב נגיף הקורונה, הבטחת שלומם של עמיתינו, שותפינו ולקוחותינו היא הדאגה הגבוהה ביותר שלנו."

חברות טכנולוגיה אחרות שיצאו מהכנס כוללות את פייסבוק, אמזון, אינטל, LG, סוני, Vivo ואריקסון. בהודעת דוא"ל לחדשות ABC אישר דובר חברת הפייסבוק את החלטת ענקית המדיה החברתית לדלג על MWC השנה.

"מתוך זהירות, עובדי פייסבוק לא ישתתפו בקונגרס העולמי הנייד השנה בגלל הסיכונים המתפתחים בתחום בריאות הציבור הקשורים לווירוס הקורונה. אנו נמשיך לשתף פעולה עם ה- GSMA ושותפינו ונודה להם על המאמצים שלהם." גורם בפייסבוק אמר כי בעוד שהסיכון מנגיף קורונה נמוך, ההשפעה הפוטנציאלית גבוהה מכדי לסכן את צוותי החברה.

בארץ אין התראה של משרד הבריאות בנוגע לספרד או לגבי כנסים הומי אדם בכלל בעולם. ככל הידוע לכותב שורות אלו, צפויות להשתתף בכנס מגוון חברות ישראליות כולל משלחת של משרד התקשורת. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית