למקרה של התלקחות: ארה"ב מעבירה ציוד רב לאירופה ולפסיפיק

ארה"ב מתכוננת לתרחיש של הדרדרות ביטחונית בין מעצמות, בעיקר מול רוסיה וסין, ומכינה מאגרים גדולים של ציוד ולוגיסטיקה מעבר לים. קצין אמריקני בכיר: "אנו מראים לאויבינו שאיננו יושבים וממתינים אלא מתכוננים"

טנק של כוחות ארה"ב. צילום (ארכיון): AP

קציני אספקה ולוגיסטיקה של צבא ארה"ב מעבירים לאירופה כמויות גדולות ומגוון של ציוד צבאי - מטנקי אברמס MI ועד ציוד רפואי, כחלק מהכנה לסכנת התלקחות בין-מעצמתית. חלק מההכנות קשורות למשחק המלחמה DEFENDER 2020, התמרון הגדול ביותר של נאט"ו, שייערך בקרוב.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מפקד פיקוד הלוגיסטיקה של צבא ארה"ב, גנרל גאס פרנה, מסר בפגישה עם כתבים צבאיים פרטים על ההיערכות הלוגיסטית של הצבא האמריקני. "אנו בונים מאגרי ציוד חדשים ונוספים ביבשת אירופה ומתכננים פעילות דומה גם בפסיפיק", אמר הקצין הבכיר.

האתר BREAKING DEFENSE הסביר באמצעות מומחים בתחום כי במקרה של התלקחות צבאית עם רוסיה או עם סין ייאלץ הצבא האמריקני לפעול, כשמאחוריו "זנב לוגיסטי" באורך 6,000 מייל, ואין לכך תקדים מאז מלחמת העולם השנייה. מחסני הציוד האמריקניים באירופה כוללים, בין היתר, כלי רכב משוריינים ותחמושת ארטילרית. את אלה וסוגי הציוד האחרים מעבירים בדרך האוויר, במטוסים או בדרך הים באניות.

האספקה היא איטית, ולכן, הדגיש גנרל פרנה, יש להכין מאגרים גדולים מראש. מאגרים אלה זקוקים לתחזוקה שוטפת וחלק מהציוד משמש לתרגילים ותמרונים. אז, יש להשלים חוסרים.

מאגרי הציוד של האמריקנים נמצאים במזרח התיכון, באסיה ובאירופה וחלקם נבנו כהגנה נגד איראן. על כך אומר גנרל פרנה: "אנו מראים לאויבינו שאיננו יושבים וממתינים אלא אנו מתכוננים". הוא הזהיר מפני סכנות של מתקפות סייבר נגד מבצעי לוגיסטיקה, כאשר אלה מתבצעים בכמויות ענק בין אמריקה לבין יבשות אחרות.

הכתבות הכי נקראות באתר:

משרד הביטחון החל בייצור סדרתי של האיתן

פעם נוספת: איראן נכשלה בשיגור לוויין לחלל

דיווח: אלביט מוכרת עמדות נשק למדינה מוסלמית

אלביט זכתה בחוזה גדול לאספקת מגן רקיע

רפאל מציעה להודו מערכת כיפת ברזל ימית

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית