דו"ח ממשלתי: מוקד 105 טיפל בכ-12,000 אירועים מאז הקמתו

המשרד לביטחון פנים פרסם נתונים על פעילות המוקד שנועד לטפל בפגיעה נגד ילדים ובני נוער ברשת. למעלה משליש מהפניות נוגעות לפגיעות על רקע מיני

מתוך פעילות מוקד 105. צילום: מתוך אתר המשרד לביטחון פנים

לרגל השבוע הלאומי לגלישה בטוחה, שהחל היום (א'), מפרסם המשרד לביטחון פנים נתונים על פעילות מוקד 105, שנועד לטפל בפגיעות ילדים ובני נוער ברשת. על פי הנתונים, מאז תחילת פעילות המוקד, ב-6 בפברואר 2018 ועד סוף שנת 2019, טופלו יותר מ-12,000 אירועים בכל טווח הפגיעות בקטינים ברשת, פגיעות פליליות ואזרחיות כאחד.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מנתוני המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת עולה כי בשנת 2019: התקבלו וטופלו 7,655 אירועים, כאשר 55% מהם נוגעים לאירועים משולבים (פליליים-אזרחיים), 30% לאירועים אזרחיים ו-11% הם אירועי חירום. למעלה משליש מהפניות נוגעות לפגיעות על רקע מיני. הקטגוריות המובילות בפניות למוקד הם: בריונות, הצקה, ביוש, שידול והטרדת קטינים ברשת, עבירות מין ואיום בהתאבדות או חשש לחיי אדם.

עוד עולה מהנתונים כי רוב הנפגעים הם בגילי 12 עד 14; מספר הנפגעים הרב ביותר הוא בגיל 13 (16%). בקרב הנפגעים המאותרים (69%) הן ילדות ונערות ו-31% הם ילדים ונערים; רוב הפוגעים הם בגילאי 13 עד 16. מספר הפוגעים המאותרים הרב ביותר הוא בגילאי 13 ו-14 (16%). כ-70% מהפוגעים הם קטינים והשאר בגירים. רוב מובהק של הפוגעים הם גברים (77%).

עוד נמסר כי 38% מהפונים למוקד הם הורים, 28% הם נפגעים ו-10% הם צוותי חינוך. למוקד פנו גם אגודות ופורומים, עדים לפגיעה באחר, קרובי משפחה ועוד, אם כי במספרים נמוכים יותר.

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת, שכולל את מוקד 105, הוא מערך אזרחי-משטרתי ייחודי בעולם, שנותן מענה במישור האכיפה והמניעה, ונועד להבטיח הגנה על ילדים ובני נוער ברשת. המוקד הטלפוני 105 פועל 24/7 ומאויש על ידי גורמי המשטרה ושותפים בו: המשרד לביטחון הפנים, משרד החינוך, משרד הבריאות, משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ומשרד המשפטים.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, שיזם את מוקד 105, התייחס לנתונים: ''אנחנו גאים שמתחילת פעילות מוקד 105 בפברואר 2018 ועד סוף שנת 2019 טופלו למעלה מ-12,000 אירועים בכל טווח הפגיעות בילדים ובני נוער ברשת ואנו נמשיך להגן עליהם. אנו קוראים להורים להיות מעורבים יותר בהרגלי הגלישה של ילדיהם כדי להימנע מחשיפה לסכנות מיותרות ברשת".

הכתבות הכי נקראות באתר:

על הפרק: פגישה בין נתניהו לבן סלאמן עד הבחירות

"שת"פ אסטרטגי": תע"א מרחיבה פעילות בהודו

אלביט תספק מערכות למטוסי הדור הבא של דרום קוריאה

חברה מישראל גילתה חולשה באפליקציה פופולרית

"קרב אימתני" על המסלול: F-35 VS McLaren Speedtail

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית