דו"ח: תחום הביטחון בעולם ממשיך בנסיקה

על פי דו"ח של חברת Deloitte, התחום הביטחוני יחצה את רף שני טריליון הדולרים בשנים הקרובות. הוצאות הביטחון צפויות לעלות בקצב של 3-4 אחוזים ב-2020. "חלון הזדמנות מעניין עבור חברות ישראליות", אומרים בחברה

 

מטוס "אדיר" F-35 של חיל האוויר. צילום: דובר צה"ל

התחום הביטחוני ברחבי העולם ממשיך במגמת העלייה וצפוי לחצות את רף שני טריליון דולר בשנים הקרובות. כך עולה מדו"ח מגמות עולמיות בתחום ביטחון, תעופה וחלל לשנת 2020 של פירמת הייעוץ וראיית החשבון Deloitte.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי הנתונים בדו"ח של החברה, בהקשר של תקציבי בטחון ימשיך הגידול בהוצאות הביטחון עקב התגברות איומים ביטחוניים ברחבי העולם. "עקב איומי אבטחה בינלאומיים גוברים, מתמשכת המגמה של הגדלת התקציבים, בעוד צבאות העולם שמים דגש על חדשנות והביקוש לציוד צבאי נמצא במגמת עלייה", נכתב בעיקרי הדו"ח.

עוד צוין כי "הוצאות הביטחון ברחבי העולם צפויות לעלות בקצב גידול של 3-4% בשנת 2020, שיביאו את גודל השוק העולמי ל-2.1 טריליון דולר ב-2023. המניעה המרכזית של צמיחה זו היא ארה"ב, אשר מבצעת תהליכי השקעה משמעותיים בצבא בעידן טראמפ. תופעה דומה של הרחבה תקציבי הביטחון מתרחשת גם בנאט"ו, סין ורוסיה".

בתחום החלל, צוין עיקרי הדו"ח של Deloitte , שנת 2020 צפויה להוות אבן דרך משמעותית למערכת החלל הגלובלית, בה נראה השקעות בטכנולוגיות חדשות וקיימות. "אנו צופים השקעות בטכנולוגיות ושירותים קיימים וחדשים, בעיקר מצד ממשלות שמעוניינות לשפר את יכולתן הצבאית מפני נשק נגד לוויינים וכן מצד קרנות. טכנולוגיות חדשות צפויות להגיח, אך רובן עדיין בשלבי הוכחת היתכנות. ספקי שירותי חלל ימשיכו להעריך את המודלים העסקיים והטכנולוגיים על מנת להיערך לשינויים בשוק, אך עד שלא יהיו הוכחות, אלו יישארו בשלבי המחקר והפיתוח", צוין בדו"ח.

"פתח לצמיחה של החברות הישראליות"

בדו"ח של פירמת Deloitte התייחסו גם לנושא המיזוגים והרכישות בתחום הביטחוני. "התחום יושפע מצמיחתם של שחקנים בתחומים C5ISR (פיקוד, בקרה, תקשורת, מחשבים, מערכות לחימה, מודיעין), מרכזי תחזוקה, כלים אוטונומיים, ומהצורך לגדול- הבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2020, האטה צפויה במשק והרצון לשיפור תמידי בייצור בתעשיית החלל והתעופה צפויים להוסיף לשיקולי מיזוגים ורכישות. השנה היינו עדים לשיא חדש בו התבצעו עסקות המיזוג הגדולות ביותר בהיסטוריה בין UTC ל- Raytheon ובין L3 ל- Harris".

אלי תדהר, ראש מגזר תעשייה ומוצרי צריכה, בחברת Deloitte ישראל, ציין: "לחברות הביטחון הישראליות מסמנת מגמה זו פתח לצמיחה, המיקוד בתהליכי מודרניזציה של צבאות העולם, ובראשם זרועות היבשה והמודיעין, פותחת חלון הזדמנות מעניין לטכנולוגיות ישראליות. בנוסף ניכרת מגמה של הכנסת טכנולוגיות ייצור מתקדם, Industry 4, לחברות המספקות ציוד ביטחוני וזאת בכדי לעמוד בגידול הביקוש ולעשות זאת תוך כדי הגדלת היעילות והאפקטיביות התפעולית".

אלי תדהר. צילום: אלמוג סוגבקר

"הדו"ח מסמן שינוי מגמה בשוק הביטחוני, של חזרה לצמיחה שצפויה להימשך בחומש (חמש השנים הקרובות) הקרוב, ומנגד ישנה ירידה זמנית בתחום התעופה האזרחית. הדגש על גידול דרך מיזוגים ורכישות ממשיך לתפוס מקום משמעותי באסטרטגיה של חברות ביטחוניות. אנו רואים את הביטוי גם בחברות הביטחוניות הישראליות אשר הופכות להיות יותר פעילות בזירה זו", אמר עוד תדהר. 

לקריאת הדו"ח המלא
 

הכתבות הכי נקראות באתר:

צה"ל מתאים את הספייק ללחימה אורבנית

חיל הים סיכל הברחת אמל"ח לקומנדו הימי של חמאס

כמה מרוויח הרמטכ"ל: השכר במערכת הביטחון נחשף

מיליונים שירדו לטמיון: מערכת הזיהוי הביומטרי תוחלף

חשש: הביון הסיני הצליח לחדור לרייתיאון ולהרווארד

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית