"חיילים סורים הם מטרות": ארדואן איים בהמשך תגובה על הרג חייליו

הנשיא הטורקי איים כי צבאו ימשיך בפעולות התגמול על הרג ארבעה מחייליו בהתקפה שביצע צבא סוריה באזור אדליב. ארדואן: "אמרנו לרוסים לא להתערב". משרד ההגנה הרוסי: "החיילים הטורקים נהרגו בעקבות היעדר תיאום מולנו"

 
"חיילים סורים הם מטרות": ארדואן איים בהמשך תגובה על הרג חייליו

נשיא רוסיה פוטין ומקבילו הטורקי ארדואן. צילום: AP

הנשיא הטורקי רג'יפ טאיפ ארדואן אמר היום (ב') כי טורקיה תמשיך להגיב על הרג ארבעת חייליה ופציעתם של תשעה נוספים על ידי הצבא הסורי. התקיפה על הכוח הטורקי בוצעה באזור אדליב שבצפון מערב סוריה, שם הצטברו לאחרונה כוחות של צבא טורקיה, שמבצעת מבצע צבאי באזור.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ארדואן אמר כי על פי אינדיקציות שונות כ-30-35 חיילים סורים "נוטרלו" במסגרת תגובת טורקיה על ההפגזה שספגו כוחותיה. ארדואן הדגיש כי טורקיה אמרה לעמיתיה הרוסים כי עליהם לא להתערב בסכסוך הגובר.

"הגבנו באופן הולם להתקפות אלה ונמשיך לעשות זאת. אנו נחושים להמשיך בפעילות למען ביטחון ארצנו, האנשים והאחים שלנו באידליב. למי שיש ספק בנוגע לנחישות שלנו יבין במהרה שטעה", אמר ארדואן במסיבת עיתונאים. דובר מטען מפלגתו של ארדואן אמר כי טורקיה תראה בכוחות הממשל הסורי סביב עמדות התצפית שלה באזור אדליב כ"מטרות".

טורקיה, כזכור, פועלת באזור אדליב כדי למנוע גל מהגרים נוסף שיגיע מסוריה לתוך גבולותיה. המבצעים של טורקיה מביאים לעיתים לחיכוכים עם צבא אסד, המגובה על ידי רוסיה.

מוסקבה, מצידה, טענה כי חיילי צבא טורקיה נפגעו בתקיפה הסורית מכיוון שרוסיה לא הוזהרה מפני המבצע הטורקי באזור אידליב. כך דווח בסוכנות הידיעות טאס, שציטטה את משרד ההגנה הרוסי.

הכתבות הנקראות באתר:

סופית: משרד הביטחון ירכוש את מערכת "הדק חכם"

הפעלת אש רב-זירתית: צה"ל פתח בתרגיל מטכ"לי

בגלל הטחינה: צעדים פיקודיים והדחות ב-504

בחזית מול הטרור: האזרחים שהופכים למומחי סייבר בשב"כ

חוזה ענק לתעשייה האווירית עם חיל האוויר האמריקני