חברה ישראלית תספק אמל"ח לסעודיה?

על פי דיווח זר, סעודיה מעוניינת לרכוש טילי נ"ט. רפאל, המייצרת טילי ספייק, יכולה – בהינתן האישורים המתאימים – לספק את הטילים באמצעות השלוחה האירופית. התחממות היחסים עם הסעודים תכניס את ישראל לשוק המפרציות? 

חברה ישראלית תספק אמל"ח לסעודיה?

יורש ההעצר הסעודי בן סלמאן 

האם התחממות היחסים בין ריאד לירושלים תניב גם עסקאות נשק? על פי דיווח של Tacticalreport, סעודיה מחפשת לרכוש טילי נ"ט. בשנת 2017 הייתה זו רייתיאון שסיפקה לממלכה הסעודית טילי TOW. וכעת? האם זו תהיה רפאל שתספק לסעודים אמל"ח בעקבות התחממות היחסים? ובכן, זו שאלה פתוחה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

עבור רפאל מדובר בהזדמנות להיכנס לשוק של מדינות המפרץ. דרך החברה האירופאית Eurospike או דרך אחת מהחברות שהקימה החברה באיי הבתולה בשנים האחרונות על מנת למכור אמל"ח. עם זאת, שוק האמל"ח של מדינות המפרץ מחוזר גם על ידי תעשיות אמריקניות ואירופיות המפתחות טילי נ"ט. כך שגם אם יינתנו האישורים, האמריקנים צפויים להערים קשיים על עסקאות כאלה.

לצד התחרות מצד ארה"ב, ישנו גם נושא היתרי הייצוא והשיווק לסעודיה. בסופו של יום, בישראל לא רוצים לראות את טילי הספייק מופנים לעבר כוחות צה"ל. עם זאת, היות והסבירות למלחמה עם סעודיה אינה גבוהה לתקופת אורך החיים של טילי הספייק (נניח עשור עד שני עשורים), והאיום האיראני מקרב בין ריאד לירושלים, ייתכן ומשרד הביטחון יאפשר לחברות ישראליות להתחרות בתכניות רכש במפרץ.

הכתבות הכי נקראות באתר:

ראש אמ"ן על תוכנית המאה: "תשפיע על המרחב הפלסטיני והערבי"

הרמטכ"ל כוכבי החליט להאריך את כהונת מפקד חיל הים

השר יובל שטייניץ בסייברטק: "גילינו מתקפה נגד תחנת כוח"

איסוף מודיעין ממרחקים: המל"ט HERON MK II נחשף לראשונה

הגנה על שדות תעופה: מערכת נגד רחפנים הודגמה בהצלחה

אולי יעניין אותך גם