ממשלת ישראל מקדמת את המעבר לענן

רשות התקשוב הממשלתי, מנהל הרכש הממשלתי ומערך הסייבר הלאומי פועלים יחדיו כדי לקדם את מעבר ממשלת ישראל לשירותי ענן

ראש מערך הסייבר הלאומי יגאל אונא (במרכז)

ממשלת ישראל מקדמת את התוכנית הלאומית להעברת הממשלה לשירותי ענן; לשם כך פרסם מינהל הרכש הממשלתי במשרד האוצר את מכרז "נימבוס" ובו קרא לספקיות הענן הגדולות, להקים בישראל אזור מקומי (Region) בדומה לאלו שהוקמו בעולם, שישרת את כלל המשק בישראל והממשלה בפרט.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

במסגרת המכרז מבקשת ממשלת ישראל מהספקיות הגדולות לספק שירותי ענן בארץ מאזור מקומי (Region), שיאפשר למשרדי הממשלה לבסס את שירותיהם על תשתית זו; ויספק שירותים מתקדמים, גמישים ונוחים יותר, דבר שיאפשר מתן פתרונות מהירים והתנסות בטכנולוגיות חדשניות.

הפוטנציאל הגלום בכך ברור, עם מעבר הממשלה לשירותי ענן בישראל במהלך תהליך רב-שנתי של התאמות הדרגתיות, משרדי הממשלה יפעלו במצב של התייעלות תקציבית וזריזות עסקית (Agility) ומענה מהיר לצורכי הלקוחות Time to market )). מכאן הכניסה לעולמות חדשים כמו למידת מכונה (ML) ובינה מלאכותית יהיה נוח וקצר יותר ויתאים לעידן שבו אנו חיים, המשתנה ומתפתח בקצב מסחרר.

המעבר לענן בממשלה החל את דרכו בשנים האחרונות עם הבנת הפוטנציאל הגלום במעבר כזה. מאז מקדמים רשות התקשוב הממשלתי, בהובלתו של מ"מ ראש רשות התקשוב הממשלתי שחר ברכה;  מנהל מינהל הרכש הממשלתי גל אמיר; וראש מערך הסייבר הלאומי יגאל אונא; וכן שותפים רבים אחרים בממשלה ובמגזר הציבורי כולו את תהליך המעבר לענן. במסגרת זו פירסם מינהל הרכש הממשלתי באוגוסט 2019 את עקרונות המכרז להתייחסות הציבור .

שחר ברכה ציין כי "כניסת הענן לישראל תהווה מהפכה בכלל שוק ה-IT בישראל ובעוצמתה שווה לאימפקט שיצרה מהפכת האינטרנט עם כניסתה לשימוש במשק הישראלי".

התשתית החדשה תפעל בתצורה אשר תשמור על מיקום המידע (Data Residency) וריבונות המידע (Data Sovereignty), תמנע זליגה של המידע אל מחוץ לגבולותיה של המדינה ותבטיח כי מידע פרטי הנשמר בתשתית זו יהיה מוגן על ידי חוקי המדינה. הקמת תשתית זו תאפשר שימוש נרחב בשירותי ענן למגזר הממשלתי, למגזר הציבורי ולמשק הישראלי בכללו.

פרויקט נימבוס הוא פרויקט דגל אשר מביא הלכה למעשה את ממשלת ישראל לענן. הפרויקט כולל מספר מכרזים, שהמרכזי שבהם הוא זה שפורסם ב-15/1  ע"י מינהל הרכש הממשלתי לאספקת שירותי ענן לממשלה, אשר נועדו לתת מענה מקיף על צורכי הממשלה בתחום. למכרז תהיה השפעה נרחבת בשנים הבאות על הרכש הממשלתי בתחומי הטכנולוגיה.

ראש מערך הסייבר הלאומי יגאל אונא הוסיף כי "המעבר לענן יאפשר רמת מוגנות גבוהה אף יותר על כל שירותי הממשלה, יקדם חדשנות, ישפר את השירות לאזרח ויצעיד את ישראל קדימה אף יותר בתחומי ההגנה על המידע של האזרחים". 

המעבר לענן מהווה נדבך חשוב בפעילות למימוש האסטרטגיה הממשלתית לשיפור וייעול תהליכי העבודה הממשלתיים בתחומי מערכות המידע, שיפור השירות לאזרחים ולבעלי העסקים וכן לייעול עבודת משרדי הממשלה. המהלך יאפשר למשק כולו לצמצם את העליות הכרוכות בתפעול וביצירת תשתיות בעולם מערכות המידע.

הכתבות הכי נקראות באתר:

ראש אמ"ן על תוכנית המאה: "תשפיע על המרחב הפלסטיני והערבי"

הרמטכ"ל כוכבי החליט להאריך את כהונת מפקד חיל הים

השר יובל שטייניץ בסייברטק: "גילינו מתקפה נגד תחנת כוח"

איסוף מודיעין ממרחקים: המל"ט HERON MK II נחשף לראשונה

הגנה על שדות תעופה: מערכת נגד רחפנים הודגמה בהצלחה

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית