בכיר במערך הסייבר: "בינה מלאכותית מעניקה לתוקף יתרון"

הודי זק, מנהל היחידה הטכנולוגית של המערך, סיפר כי בינה מלאכותית "מעניקה לתוקף יתרון בכך שהיא מאפשרת לו לתקוף הרבה מטרות בו-זמנית. התפתחות ה-AI תאפשר לתוקף לשבש גם תהליך קבלת החלטות אנושי". דיווח מיוחד מכנס סייברטק גלובל 2020

הודי זק בכנס סייברטק גלובל 2020

הודי זק, מנהל היחידה הטכנולוגית של מערך הסייבר הלאומי, דיבר היום (ה') בכנס סייברטק גלובל 2020 בתל אביב. זק דיבר על בינה מלאכותית, ואמר כי היא "התקדמה בשנים האחרונות. טכנולוגיה זו מעניקה לתוקף יתרון בכך שהיא מאפשרת לו לתקוף הרבה מטרות בו-זמנית. עם AI אפשר להרים קמפיין פישינג גדול בתחכום רב. בנוסף, תוקף יכול להשתמש במנועי AI לצורך אוטומציה ולצורך התחמקות ממנועי הגנה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"התפתחות ה-AI תאפשר לתוקף לשבש גם תהליך קבלת החלטות אנושי. זה אומר שתוקף יוכל להתל, תיאורטית, באנשי ההגנה ביתר קלות. הוא יוכל להזריק גם מידע מוטעה בכוונה למנועי הגנה מבוססי AI, כדי להטעות אותם. אנו נצטרך לתכנן מערכות הגנה סבילות יותר לסוג זה של מתקפות".

זק דיבר על מנגנוני הלימוד של בינה מלאכותית, והסביר כי הם "יצטרכו להיות פורים יותר. זו משימה משותפת למפתחים ולמיישמים. מרבית הארגונים כנראה יתקשו לעשות זאת לבד. לכן הממשלה תצטרך לעזור לתשתיות קריטיות - למשל לבנות מעבדות לאימון מערכות הגנה מבוססות AI. זהו עידן חדש בתחום הסייבר. ארגונים וממשלות צריכים לחשוב קדימה ולתכנן ארכיטקטורה סבילה ליום שבו יהיו מתקפות מבוססות AI".

הכתבות הכי נקראות באתר:

ראש אמ"ן על תוכנית המאה: "תשפיע על המרחב הפלסטיני והערבי"

הרמטכ"ל כוכבי החליט להאריך את כהונת מפקד חיל הים

השר יובל שטייניץ בסייברטק: "גילינו מתקפה נגד תחנת כוח"

איסוף מודיעין ממרחקים: המל"ט HERON MK II נחשף לראשונה

הגנה על שדות תעופה: מערכת נגד רחפנים הודגמה בהצלחה

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית