על רקע "תוכנית המאה": צה"ל מתגבר כוחות ביו"ש

החשש בצה"ל הוא שתוכנית השלום של נשיא ארה"ב תגרום למחאות גדולות של הציבור הפלסטיני. שר הביטחון קיים הערכת מצב מיוחדת: "אני שומע איומים מהצד הפלסטיני. שום דבר לא ירתיע אותנו. מערכת הביטחון ערוכה לכל תרחיש"

על רקע "תוכנית המאה": צה"ל מתגבר כוחות ביו"ש

השר בנט (משמאל) והרמטכ"ל כוכבי בהערכת המצב. צילום: אריאל חרמוני\משרד הביטחון

לקראת ההכרזה על תוכנית השלום של ממשלת ארה"ב בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית, צה"ל החליט לתגבר כוחות באזור יו"ש. החשש בצה"ל הוא שההכרזה על פרטי התוכנית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שזכתה לכינויים "תוכנית המאה" ו"עסקת המאה", יגרמו להפגנות מחאה משמעותיות בקרב הפלסטינים ביו"ש.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

שר הביטחון, נפתלי בנט, קיים היום (ג׳) סיור בגזרת יו"ש יחד עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, כחלק מהיערכות מערכת הביטחון. בנט קיים הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל; מפקד פיקוד המרכז; אלוף נדב פדן; מפקד אוגדת איו"ש; תא"ל יניב אלאלוף; וכלל מפקדי החטיבות המרחביות, במהלכה קיבל תמונת מצב עדכנית על הנעשה בגזרה, ועל המשמעויות שבהצגת התוכנית. בתוך כך, הנחה השר בנט את הכוחות להיערך לתרחיש של הסלמה מיידית בעקבות הצגת התוכנית, וכן להתססת השטח בהיעדר שיתוף פעולה מצד הרשות הפלסטינית.

"מדינת ישראל ניצבת בפני ימים מכריעים של קביעת גבולות הקבע שלה והחלת הריבונות על ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. אני שומע איומים מהצד הפלסטיני. שום דבר לא ירתיע אותנו. אני מסיים עכשיו הערכת מצב באוגדת איו"ש, פגשתי את כל מפקדי החטיבות. מערכת הביטחון וצה"ל ערוכים לכל תרחיש. ממשלת ישראל צריכה לקבל החלטות ולא להירתע מאיומים", אמר בנט.

פרטי התוכנית אמורים להיות מוצגים היום, אך מה שנודע לציבור עליה עד כה מרמז על כך שהיא נוטה לטובת ישראל ולא לטובת הפלסטינים. בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת כחול-לבן ח"כ בני גנץ טסו לוושינגטון בכדי להיפגש עם טראמפ לקראת חשיפת התוכנית, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן דחה אותה בנחרצות.

על פי דיווח ברשת 13, אבו מאזן אמר בתגובה לתוכנית, בשיחה עם חברי הפת"ח, כי "יש צורך בהסלמת ההתנגדות העממית בכל נקודות החיכוך עם כוחות הביטחון הישראליים, ולעודד את הנהגות הצעירים הפלסטינים לא לעזוב את הרחוב".

הכתבות הכי נקראות באתר:

שב"כ חשף: חמאס גייס מרגלים בשטח ישראל

חשד: חיילים סייעו להבריח אמל"ח מיו"ש לישראל

מסתמן: תר"ש תנופה תהיה בהיקף תר"ש גדעון

"לצבא קטלני יותר": בנט אישר את תר"ש תנופה

היקף ההזמנות "כחול לבן": 11.6 מיליארד שקלים

אולי יעניין אותך גם