מחקר: אמון גדול בצה"ל, המשטרה במצב רע

מחקר מקיף שערך מכון INSS מצביע על עליה באמון הציבור בצבא, שזוכה לאמון הגדול ביותר מתוך כלל גופי הביטחון בישראל. ומה חושבים הישראלים על גיוס חרדים לצה"ל ושירות משולב בין גברים ונשים? הנתונים המלאים

 

מטוס "אדיר" F-35i. צילום: דובר צה"ל

מחקר מקיף של מכון INSS, שנערך לקראת הכינוס השנתי של הארגון בשבוע הבא, קובע כי האמון של הציבור בצה"ל עומד על נתון גבוה במיוחד של 93%. גם האמון במוסד גבוה מאד – 86%. בשב"כ מביעים 80% מאזרחי ישראל אמון. לעומתם, מצב אמון הציבור במשטרה טעון שיפור - 53% בלבד הביעו אמון במשטרת ישראל. ד"ר ציפי ישראלי, עורכת המחקר, מציינת כי צה"ל זוכה לאמון הגבוה ביותר מבין כלל הגופים באופן קבוע. הציבור הישראלי גם מביע אמון ביכולותיו המבצעיות של צה"ל ורוב מוחלט (87%) סבור כי צה"ל ערוך לקראת העימות הצבאי הבא. רק 13% סבורים כי הוא לא ערוך.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בתחום הגיוס לצה"ל, עולה מהמחקר כי רוב מוחלט בציבור תומך בגיוס לצבא. בולט היחס החיובי לחיילים לוחמים ולהתאמה לצרכי הצבא. על פי המחקר, ניתן ללמוד על כך מהשאלה המעניינת הבאה שנשאלה לראשונה השנה: אילו היית צריך לייעץ לנער שעומד לקראת גיוס לצה"ל, מה היית מייעץ לו? התשובות היו: להתגייס לצה"ל כלוחם בסיירות מובחרות – 15%; להתגייס לצה"ל כחייל קרבי – 20%; להתגייס לצה"ל ולהתמיין על פי צרכי הצבא – 35%; להתגייס לצה"ל, לשירות בתפקיד בעל ערך באזרחות – 21%; להתגייס לצה"ל,; לשירות בתפקיד קל ונוח – 5%; לעשות מאמצים לא לשרת כלל - 4%.

באשר לסוגיית גיוס חרדים, רוב הנשאלים במחקר תמכו בשינוי ביחס לגיוס הצעירים החרדים לצה"ל. לציבור הוצגה השאלה הבאה: מה הפתרון המועדף בעיניך בנוגע לגיוס הצעירים החרדים? 67% העדיפו את הפתרון לפיו, מספר מצומצם של צעירים יישארו ללמוד בישיבות וכל שאר תלמידי הישיבות יגויסו בגיל 18 לצה"ל או לשירות לאומי.

המחקר עסק גם באחת הסוגיות הבוערות שנרשמו לאחרונה - סוגיית השירות המשותף בצה"ל. בהקשר זה נשאלה במחקר השאלה הבאה: איזה מהמשפטים הבאים מייצג את עמדתך בנושא? חלוקת תשובות הנשאלים: יש להתחשב בדתיים, גם אם המשמעות היא הטלת מגבלות על שילוב נשים בצה"ל - 19%; יש לאפשר שוויון מלא בין גברים לנשים בצה"ל - 33%; יש למצוא איזון בין הצרכים של כל אחת מהקבוצות המשרתות בצה"ל - 47%.

הכתבות הכי נקראות באתר:

קצין בצה"ל: "פעולותינו מרתיעות את חיזבאללה"

גם נגד "פרות קדושות": התייעלות בזרוע היבשה

הערכה: כפיר תצויד במסגרת שדרוגה בנגמ"שי איתן

חקירה וירטואלית: להב 433 בעידן הפשיעה ברשת

ניצי וותיק: סגן המפקד החדש של כוח קודס האיראני

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית