תכירו: מוצרי היירוט הטקטיים של חברת NSO

מוצרי היירוט של החברה משמשים לאספקת שרשרת ערך מלאה הכוללת יירוט, הדבקה ומעקב. בנוסף, הם גם משמשים לפעולות חילוץ והצלה

הצוות של NSO במהלך פעולות החילוץ בתל אביב - ספטמבר 2016 - באדיבות חברת NSO

חברת NSO שעד היום הייתה ידועה בעיקר בשל כלי האיסוף שלה בעולם הסלולרי ובענן, חשפה בתערוכת מיליפול האחרונה מוצר יירוט טקטי, כך לפי פרסום של businessinsider. החשיפה אינה מחדשת לאלו העוסקים בתחום, שכן יכולות אלו קיימות בחברה לפחות מ2016. עם זאת, החברה לא חשפה עד היום בגלוי שרשרת ערך מלאה הכוללת יירוט, הדבקה ומעקב. יצויין כי טכנולוגיה זו הינה דו שימושית, כלומר, לצד איסוף מודיעין, היא משמשת גם במבצעי חילוץ והצלה. 

בספטמבר 2016, בקריסת חניון תת קרקעי ברחוב הברזל בתל אביב, הוקפץ צוות של עובדי NSO וביניהם שלו חוליו, מנכ"ל החברה, למקום האסון על מנת לעזור באיתור וחילוץ הנעדרים בעזרת שימוש במוצרים הטקטיים של החברה. הציוד עזר לאתר כעשרה נעדרים מתחת להריסות. שנה לאחר מכן, בספטמבר 2017, פקדה רעידת אדמה את מקסיקו סיטי. גם במקרה זה צוות החברה הצליח לאתר ולחלץ עשרות נעדרים מתחת להריסות בעזרת המוצרים הטקטיים של החברה. המקרה האחרון ארע בינואר 2019, כאשר קרס סכר בברזיל עם כ300 איש שהוגדרו נעדרים מתחת לבוץ. צוות החברה הצליח לאתר בעזרת הטכנולוגיות 51 נעדרים. כל פעולות ההצלה נעשו בהתנדבות על ידי עובדי החברה.

מהו מוצר טקטי? ובכן, בהפשטה, מדובר במוצר שמאפשר יירוט תעבורה סלולרית או אלחוטית (WIFI) בתא שטח מסוים, כאשר בשילוב סוס (נניח פגסוס של NSO) ניתן להשתלט על כל מחשב או התקן סלולרי המחובר לאותה רשת מיורטת. עבור NSO, מדובר במוצר משלים חשוב, היות ולפי פרסומים גלויים, יש לה כבר את הסוס לסלולר ולענן. בצורה כזו, יכולה החברה לספק ללקוח שרשרת ערך מלאה, משלב יירוט הרשת, ההדבקה והמעקב.

נזכיר כי NSO רכשה גם את סירקלס שתרמה לחברה יכולות איתור סלולריות נוספות. המוצר שהוצג במיליפול אינו המוצר המבצעי, אלא דגם לתערוכות, המדמה מיירט סלולרי בשם Pixcel (לפחות אחד השמות שלו).  לחברה יש גם מוצרים בשוק יירוט הWIFI. אזכיר כי NSO מצהירה כי היא עובדת רק עם לקוחות ממשלתיים הנאבקים בפשע וטרור, ואלו, צריכים את כל שרשרת הערך, כמעט בכל מבצע.

הנוכחות של NSO בתחום הטקטי ייתכן ומחדשת לחלק מהקוראים בהיבט סט הכלים שמציעה החברה, אך מדובר בתחום די רווי בישראל שהצמיחה בשנים האחרונות מגוון חברות המספקות שירותים אלו. כאמור, היתרון של NSO הוא באספקת מערכת קצה לקצה. חלק מהחברות בתחום נאלצות לרכוש סוסים מחברות אחרות ולעשות אינטגרציה. אחת המתחרות העיקריות של NSO בהיבט שרשרת ערך מלאה היא חברת WiSpear של טל דליאן שהתאגדה לאחרונה תחת Intellexa יחד עם החברות Nexa Technologies ו-Cytrox.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית