חברת תקשורת טורקית סבלה מניתוקים בשל מתקפת סייבר

המתחים בין יוון לשכנתה, טורקיה, הגיעו גם לסייבר? מתקפת סייבר גרמה לשיבושים בחברת הטלקו הטורקית Turk Telekom. טרם ברור מי עומד מאחורי המתקפה

חברת תקשורת טורקית סבלה מניתוקים בשל מתקפת סייבר

bigstockphoto

המתחים בין יוון לשכנתה, טורקיה, אינם חדשים. הסכסוך באגן הים האגאי תועד לפני אלפי שנים ב"איליאדה" של הומרוס, שתיאר כיצד צבא יווני השמיד את העיירה טרויה, שנמצאת בסמוך להיסרליק בטורקיה של ימינו. היריבות בין אומות אלה אמנם התחילה לפני מאות שנים, אך כלי הנשק והטקטיקות שבהם נעשה שימוש בסכסוך כיום הן המודרניות ביותר, וגם שדה הקרב השתנה מהשדות המוריקים של טרויה לשדה הקרב הוירטואלי. 

הסכסוך התורן בין המדינות מתמקד כעת בגבולות הימיים המקיפים את האי היווני כרתים. יוון זועמת על הסכם בין טורקיה לממשלת לוב, שכן שתי המדינות מבקשות לצייר מחדש את הגבולות הימים באזור האי כרתים, דבר שפוגע באינטרסים כלכליים יוונים באיזור. הסכסוך הזה מעלה מתחים פטריוטיים משני הצדדים, שחלקם מוצאים ביטוי במרחב הסייבר. האקרים טורקיים קיבלו בשבוע שעבר אחריות למתקפות הסייבר על אתרי אינטרנט של ממשלת יוון, כולל אלה של שירותי הביון הלאומיים היווניים (EYP), הפרלמנט היווני, משרד החוץ היווני ומשרד האוצר היווני, 

בין היתר. ההאקרים הטורקים שמכונים AnkaNeferler , אמרו כי מדובר בתגובה לעמדת הממשלה היוונית ביחס להסכם הטורקי עם לוב (ממשלת טורקיה מספקת תמיכה צבאית ומתכננת לשלוח את כוחותיה הצבאיים ללוב). האקרים יוונים לא עמדו מנגד. על פי דיווחים שונים, קבוצה בשם "אנונימוס יוון" פתחה בהתקפת סייבר משלה שעות ספורות בלבד לאחר התקיפה הטורקית הראשונה.המתקפה פגעה במספר אתרים כולל אתר שירותי החירום 112 ובמספר שירותי דואר אלקטרוני. 

אולם ההתקפות הללו לא היו משמעותיות יחסית למה שקרה אחר כך. אתמול (ג') דווח כי ענקית הטלקומוניקציה הטורקית Turk Telekom נפגעה מהתקפת סייבר שגרמה לבעיות בגישה לאינטרנט לאורך שעות ארוכות. בשלב זה לא ברור עדיין מי עומד מאחורי המתקפות, ובוודאי שאין דרך לקבוע האם מישהי מהמדינות מעורבת בסכסוך הסייבר או שמא מדובר ביחידים וקבוצות שפועלים ממניעים פטריוטים כאלו ואחרים. עדיין מוקדם לקבוע גם את אופן ההתקפה. 

"מניתוח סכסוכים כאלו (שארעו בשנים האחרונות) ואופן פעולתם של עסקים כיום, סביר להניח שפעולות האיבה לא יפסקו וכי כמה ארגונים ועסקים ייפגעו כנזק אגבי", מסביר יותם גוטמן, מנהל השיווק של SentinelOne בישראל. "מניסיון העבר למדנו ששכל עוד הסכסוכים הללו נמשכים, עוד ועוד גורמים נכנסים למשחק ומנסים לגרום לכאוס בצד השני. בתהליך, הם פוגעים בכל יישות שניתן לפגוע בה כל עוד היא קשורה לצד השני. הם גם משתמשים בכלים וטכניקות נפוצים. על אף שאיננו מזהים כרגע מתקפות במרחב שלנו, מומלץ לתדרך את אנשי אבטחת המידע ולוודא שכל מנגנוני ההגנה הסטנדרטים של הארגון פועלים ומוכנים, בדגש על עדכניות מערכות וגרסאות."

אולי יעניין אותך גם