שמירה על מנהיגי העולם: כך עובד מבצע "פני העתיד"

גורם משטרתי בכיר סיפר על המבצע לישראל דיפנס: "חתכנו את ירושלים לשלושה פוליגונים, בתוכם לא נאפשר כניסה של רחפנים. צירי התנועה הרלוונטיים יהיו סטריליים לחלוטין ביום האירוע". כך נראה אחד המבצעים המשטרתיים המורכבים ביותר בשנים האחרונות

שמירה על מנהיגי העולם: כך עובד מבצע "פני העתיד"

הכנות המשטרה לאירועים. צילום: משטרת ישראל

האירועים לרגל ציון 75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ הכניסו את המשטרה לאחד ממבצעי האבטחה הגדולים שהתקיימו בישראל בשנים האחרונות. לאירוע שיתקיים ביום חמישי הגיעו עשרות מנהיגים זרים, כולל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, סגן נשיא ארה"ב מייק פנס ואחרים. התיאום של המבצע התחיל כבר באוקטובר 2019, יחד עם גופי ביטחון נוספים ובהם שב"כ, צה"ל, משרד החוץ, בית הנשיא ועיריית ירושלים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"מדובר באחד המבצעים המורכבים שמשטרת ישראל מתמודדת עימו בשנים האחרונות", אמר גורם בכיר במשטרה לאתר ישראל דיפנס. "חתכנו את ירושלים לשלושה פוליגונים, בתוכם לא נאפשר כניסה של רחפנים. צירי התנועה הרלוונטיים יהיו סטריליים לחלוטין ביום האירוע, כאשר רק רכבי ביטחון ינועו עליהם. עם זאת, מקומות הבילוי בעיר ישארו פתוחים, עם הגבלות תנועה מסוימות לאזרחים".

בהיבט הרחפנים, אחד האיומים האוויריים המרכזיים באירוע, המשטרה סגרה שלושה מתחמים מרכזיים להטסתם: יד ושם, ברדיוס של 750 מטרים; גן סאקר, כולל קראון פלזה, ברדיוס של 750 מטרים; ומשכן הנשיא, ברדיוס של 600 מטרים. "התקנו בכל האזורים האלו ציוד איתור רחפנים ומפעיל, ויש צוותי קרקע של מחוז ירושלים שמוכנים להיכנס לפעולה לעצור את אלה שיחליטו להפר את ההוראות", אמר הגורם.

בנוסף, המשטרה פנתה לחברת DJI כדי שתחסום ברחפני החברה בישראל גישה למתחמים אלה. בתוך האתרים האסורים לטיסה תשתמש המשטרה באמצעי שיבוש הרמטיים לטווח קצר כדי למנוע פעילות רחפנים. על הפעילות אחראי רמ"ח חבלה במשטרה, אותו גורם שפיקד על מניעת רחפנים בתל אביב בזמן תחרות האירוויזיון.

לצד הרחפנים, הכינו במשטרה 3-4 מעגלי אבטחה כדי לטפל בנושא של כלי רכב פורצים, סוגיות של פח"ע רגלית או רכובה (דו-גלגלית), וצירי התנועה מנוטרים בשוטף בזמן אמת באמצעות צילום וידאו. השידור החי מגיע לחפ"ק אחוד לצורך בניית תמונה מלאה של האירוע.

באירוע תספק היחידה האווירית של המשטרה חיפוי בגובה, כולל מסוקים ומטוס בגובה רב. המסוקים יאפשרו מעקב רציף אחרי שיירות האח"מים, כאשר מסוק אחד עוקב בזמן אמת אחרי השיירה, ושני מאתר מפגעים בנקודות קדמיות. אם מתגלה מפגע לפני השיירה, מוקפץ כוח קרקעי לפנותו. חלק מהמשלחות צפויות להגיע גם לרמאללה ולבית לחם, וכוחות מיוחדים של צה"ל והמשטרה, כולל הימ"מ, יהיו פרוסים במעברי הגבול כדי להתערב בעת אירוע חריג.

"ביום חמישי חלק מהרחובות ייסגרו לתנועה בצד המערבי והדרום מזרחי", סיכם הגורם. "סגן נשיא ארה"ב רוצה להגיע לשגרירות במזרח העיר, ואנחנו מתכוננים בהתאם. עם זאת, מייצרים צירים חלופיים ושרוולים לאזרחים לנוע בעיר בזמן האירועים. מוקדי הבילוי יישארו פתוחים, אבל הגישה אליהם תהיה מוגבלת יותר מבשגרה".

הכתבות הכי נקראות באתר:

ראש השב"כ: "סיכלנו בשנה האחרונה 560 פיגועים"

סוכם: תוספת תקציב לצה"ל לשנתיים הקרובות

דיווח: נחשפה זהותו של מנהיג ארגון דאעש החדש

בריטניה ניסתה את מערכת מסך הברזל של אלביט

טורקיה ביצעה ניסוי בטיל אוויר-אוויר חדש מתוצרתה

אולי יעניין אותך גם