"חמאס איפשר את חידוש טרור הבלונים"

על פי ניתוח של מרכז מאיר עמית, חמאס מעוניין בהסדרה, ומקווה שחידוש שיגור בלוני הנפץ יפעיל לחץ על ישראל לקדם את התהליך. המרכז מעריך שטפטוף ירי הרקטות מנוגד למדיניות חמאס, אך למרות זאת הארגון מבליג עליו

זר בלוני נפץ ששוגרו מעזה לשדות נגב, בשבוע שעבר

חידוש שיגור בלוני הנפץ מרצועת עזה לשטח ישראל נעשה תחת מעין הסכמה-בשתיקה של חמאס, הארגון השולט ברצועה – כך על פי ניתוח של מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית. המרכז טוען כי חלק מהירי המחודש לכיוון ישראל בשבוע האחרון – שכולל ירי רקטות ושיגור בלונים – נובע מרצונו של חמאס להפעיל לחץ על ממשלת ישראל ליישום ההסדרה עמו. המרכז טוען שחמאס מעוניין להפעיל לחץ מתון על ישראל, ולא להיגרר להסלמה נוספת בעת הנוכחית.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מרכז עמית כתב בניתוחו: "נראה לנו כי חמאס איפשר את חידוש טרור בלוני הנפץ והתבערה ואת הקמפיין התקשורתי המלווה את שיגור הבלונים בשל עניינו להפעיל לחצים על ישראל כדי להאיץ את ביצוע ההסדרה, הנתקלת לטענת חמאס בעיכובים ובקשיים מצד ישראל. דפוס פעולה זה של הפעלת לחצים מבוקרים על ישראל, במינון שלהערכת חמאס לא יוביל לעימות צבאי כולל, מאפיין את התנהלות חמאס מאז תחילת צעדות השיבה. כמו-כן, להערכתנו מיועדים הלחצים על ישראל להעביר מסר למצרים כי למשבר ביחסיה עם חמאס (מאז ביקור משלחת חמאס באיראן) עלולות להיות השלכות שליליות על המצב הביטחוני ברצועת עזה".

בנוגע לירי הרקטות לשטח ישראל מאז סיום סבב ההסלמה האחרון (שהסתיים בנובמבר 2019), כתב המרכז כי "מאז 25 בנובמבר 2019 ועד 15 בינואר 2020 (המטח האחרון) שוגרו 14 רקטות לעבר ישראל. להערכתנו, פעילים 'סוררים' מהג'האד האסלאמי ואולי גם מארגונים קיקיונים אחרים עומדים מאחורי 'טפטוף' ירי הרקטות. הגם שירי הרקטות מתבצע להערכתנו בניגוד למדיניות חמאס, ניתן להתרשם כי חמאס אינו נוקט בשטח בצעדים אפקטיביים דיים כדי לשים קץ לתופעה. גם במישור הפומבי נמנעה חמאס מגינוי ירי הרקטות ומבצעיו, ובו בזמן גינתה את התגובות הישראליות על הירי".

הכתבות הכי נקראות:

שיעור בהתמודדות עם האויב: הצצה לטייסת 115

"יכולת אסטרטגית": טייסת "אדיר" חדשה נחנכה

מבלי מענה מבצעי: טרור הבלונים חזר לעוטף עזה

החשש: פגיעה במלחמה נגד התעצמות דאעש

בין ישראל לקרטל: אתגרי מדינות אמריקה הלטינית

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית