מהי מלחמת סייבר? הקונגרס האמריקאי מתקשה להחליט

לאור איומי הסייבר מצד איראן, בארה"ב דנים המחוקקים בשאלה מהי הכרזת מלחמה בסייבר. בהעדר חקיקה מסדרת, התגובה נעשית על בסיס החלטה אד-הוק

bigstockphoto

מחוקקים ואנשי צבא אמריקאים אומרים כי אין הגדרה מוסכמת לגבי מהי לוחמת סייבר, עובדה המותירה אותם להחליט על בסיס כל מקרה לגופו כיצד להגיב בצורה הטובה ביותר לאירועים. כך עולה מפרסום של thehill. הדיווח צף בשל התגברות המתקפות בסייבר מצד איראן כלפי ארה"ב מאז חיסול סולימאני. בהעדר הגדרה ברורה בחוק, שאלת התגובה - קינטית או וירטואלית - נשארת פתוחה.

"מעולם לא עברנו מסלול חקיקה כדי להגדיר מה מהווה מעשה מלחמה בכל הנוגע להתקפות סייבר," אמר הסנאטור רון ג'ונסון, יו"ר הוועדה לביטחון פנים בסנאט. "אנו עשויים לראות זאת לא רק עם איראן. בעתיד, הסייבר יהיה אחד התחומים העיקריים של הלוחמה. לכן חשוב לנסות ולהגיע להגדרה חוקית כיצד היינו מגדירים זאת."

הסנאטור ריצ'רד בלומנטל, חבר הוועדה לשירותים חמושים של הסנאט, אמר כי הפנטגון צריך להיות אחראי להגדרת רמת התקפת סייבר המהווה הכרזת מלחמה. "אני חושב שהשאלה מהי פעולת מלחמה בתחום הסייבר היא שאלה מדינית רצינית שצריך לטפל בה, והקונגרס עד כה לא הצליח להתייחס אליה," אמר בלומנטל. "משרד ההגנה צריך להוביל את הנושא. הקונגרס בהחלט צריך לפקח על השאלה ולהתייחס אליה, אבל לחצנו על משרד ההגנה לבוא אלינו עם הצעה בנושא. "

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית