מטוסי F-35 יקבלו מערכת תחזוקה ולוגיסטיקה חדשה

ממשלת ארצות הברית דיווחה על בעיות במערכת ALIS הקיימת, ולוקהיד מרטין, יצרנית מטוס החמקן, הודיעה שתעדכן את המטוסים עד 2022 עם מערכת חדשה בשם ODIN

מטוס F-35. צילום: באדיבות לוקהיד מרטין

חברת לוקהיד מרטין, יצרנית מטוסי החמקן F-35, תחליף בשנים הבאות את מערכת המידע הלוגיסטי האוטונומית ALIS, הפועלת במטוסי F-35 בכל העולם, במערכת חדשה ומתקדמת יותר בשם ODIN.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

אלן לורד, האחראי בפנטגון על רכש מטוסי F-35, מסר בסוף השבוע כי ODIN תהיה יעילה יותר מקודמתה, שבה מצויידים המטוסים כיום, והמערכת החדשה תתבסס על הצעותיהם וניסיונם של טייסים ואנשי תחזוקה. מערכות אלו הן ייחודיות למטוסי F-35, והן מספקות למשתמש ולמפעיל מידע ונתונים מלאים בנושאי תחזוקת המטוסים, הכשירות המבצעית, שרשרת אספקת החלפים, הלוגיסטיקה של מטוסי חמקן, הנתונים הטכניים והדרכה בנושאי התחזוקה והלוגיסטיקה.

איש הפנטגון מסר לסוכנות רויטרס כי לוקהיד מרטין תבצע את החלפת המערכות מ-ALIS  ל-ODIN ללא תוספת עלויות למשלם המסים, וכי המערכת החדשה יעילה ואמינה מקודמתה. ממשלת ארה"ב טענה כי בפיתוח המערכת הנוכחיתALIS  נפלו פגמים - היא לא פעלה כנדרש וחיל האוויר האמריקני, המשתמש הגדול בעולם של מטוסי F-35, בזבז רבבות שעות בעבודה ידנית לביצוע פעולות תחזוקה ולוגיסטיקה שהמערכת האוטומטית היתה אמורה לבצע.

ל-UK Defense Journal נודע כי ODIN תתבסס על ענן ותעביר מידע ונתונים בזמן אמת על ביצועי המטוס, תוך שמירה על ביטחון סייבר. מערכת ODIN צפויה להיות מוכנה ב-2022.

הכתבות הכי נקראות:

שיעור בהתמודדות עם האויב: הצצה לטייסת 115

"יכולת אסטרטגית": טייסת "אדיר" חדשה נחנכה

מבלי מענה מבצעי: טרור הבלונים חזר לעוטף עזה

החשש: פגיעה במלחמה נגד התעצמות דאעש

בין ישראל לקרטל: אתגרי מדינות אמריקה הלטינית

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית