תיעוד: העבודות ההנדסיות של צה"ל בגבול לבנון

הצבא החל לפרוס תשתית הנדסית-טכנולוגית מניעתית נגד חפירה מחודשת של מנהרות חיזבאללה בגבול לבנון. בצה"ל הדגישו כי הפעילות לא בוצעה עקב מידע חדש על מנהרות: "זו תעודת ביטוח". צפו בתיעוד מהפעילות של צה"ל

 
תיעוד: העבודות ההנדסיות של צה"ל בגבול לבנון

העבודות של צה"ל על גבול לבנון, היום. צילום: דובר צה"ל 

צה"ל התחיל היום (א') בפריסת תשתית מניעתית נגד המנהרות התת-קרקעיות של חיזבאללה בגבול לבנון סמוך ליישוב משגב עם.

לחצו על מנת לצפות בתיעוד מתוך העבודות של צה"ל בגבול הצפון

דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן אמר כי אין מדובר בפעילות שמתבצעת על פי מידע אודות מנהרות חדשות. "אין מידע חדש על מנהרות חיזבאללה ואין מידע על מנהרות חוצות של חיזבאללה לישראל. זו תעודת ביטוח שלא נובעת ממידע חדש על מנהרות חיזבאללה", אמר תא"ל זילברמן.  

כזכור, במבצע "מגן צפוני" פעל צה"ל לחשיפת שש מנהרות חודרות של חיזבאללה לישראל. לאחרונה ציינו בצה"ל שנה לסיום המבצע ההנדסי המורכב.

חייל צה"ל לצד העבודות ההנדסיות על הגדר, היום. צילום: דובר צה"ל 

צוותי ההנדסה חופרים בגבול לבנון, היום. צילום: דובר צה"ל 

"בשעות הבוקר המאוחרות נתחיל חפירה באמצעות דרילרים. ייראו את זה גם בישראל וגם בלבנון. אנחנו רוצים למנוע מיסקלקולציה. אין לנו שום מידע מחדש על מנהרות. ממשיכים לעבוד גם במודיעין, גם בהנדסה וגם בטכנולוגיה. התשתית נועדה לגלות רעשים ססמיים ואקוסטיים. היא מוכנה לפריסה במשגב עם קרוב ליישוב. נרחיב אותה ליישובים הקרובים בשנים הקרובות בהתאם להערכת המצב ולתקציב. זה כולל קידוחים, חפירה והנחת התשתית בתיאום עם ראשי הרשויות", אמר דובר צה"ל.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

טכנולוגית לגילוי וזיהוי אתרי חפירה בתווך התת-קרקעי בגבול לבנון. התשתית מבוססת על טכנולוגיה ייחודית מסוגה אשר הותאמה למאפייני הקרקע בגבול הצפון ועתידה לעקוב אחר הנעשה בתווך התת-קרקעי כצעד מניעתי. "היה ותמצא פעילות תת-קרקעית נוספת, היא תסוכל כפי שנעשה עד כה", הדגישו בצה"ל.

כוחות צה"ל באחת המנהרות שנחשפו במסגרת מבצע "מגן צפוני". צילום: AP

תא"ל זילברמן אמר עוד כי "גם הקמת המכשול בפרויקט 'אבן משתלבת' נמשכת. הרעיון הוא שאם חיזבאללה יחפרו שוב מנהרות המערכות האלה יתריעו". דובר צה"ל הדגיש: "לא זיהינו ניסיונות חיזבאללה לחפור מחדש. אין תגבור כוחות בצפון. כוחות ההנדסה יניחו את התשתית".

בצבא ציינו כי "פריסת התשתית הינה מרכיב נוסף במאמץ ההגנה הנרחב שמתקיים באופן שוטף בעוצבת 'הגליל'. כוחות צה"ל ימשיכו לממש את משימתם בהגנה ולפעול מסביב לשעון על-מנת לשמר את הריבונות של מדינת ישראל ולהגן על תושביה".