רוסיה מגינה על איראן: "היה איום אמריקני שהביא להפלת המטוס"

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב התייחס להפלת המטוס האוקראיני בידי איראן, וסיפק הסברים על הנסיבות שהובילו ליירוט הטראגי של מטוס הנוסעים. "באזור טסו שישה מטוסי חמקן F-35 אמריקניים, והאיראנים היו מלאי חששות מפני תקיפה אמריקנית נוספת", אמר לברוב

 

זירת ההתרסקות של המטוס. צילום: AP

"ברקע להפלת מטוס הנוסעים האוקראיני היה חשש של איראן מנוכחותם באזור של מטוסי חמקן F-35 אמריקניים". זו גרסתו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב לנסיבות שהובילו ליירוט בשוגג של המטוס.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"היו לפחות שישה מטוסי F-35 אמריקניים באוויר באזור הגבול עם איראן באותו הזמן. עדיין צריך לאמת מידע זה, אך אני חייב להדגיש את החשש האיראני והמתיחות שהייתה במקרה כזה", אמר לברור במסיבת עיתונאים בסוף השבוע.

ארה"ב הטילה את האשם להפלת המטוס האוקראיני על טהרן, שהודתה ב"משגה הבלתי נסלח". שר החוץ הרוסי לברוב הוסיף עוד: "יש לנו מידע שהאיראנים אמנם פחדו מתקיפה אמריקנית נוספת, ולא היה להם מושג איזו צורה תהיה לתקיפה שממנה חששו".

בתוך כך, איראן הודיעה אתמול כי תעביר את שתי הקופסאות השחורות של המטוס לאוקראינים, ולאחר מכן הן יועברו לבדיקה נוספת במעבדות בצרפת. קנדה, בריטניה ואפגניסטן, שרבים מאזרחיהן היו על מטוס שהופל, מתכוננות לדרוש תביעות פיצויים.

הכתבות הכי נקראות:

שיעור בהתמודדות עם האויב: הצצה לטייסת 115

"יכולת אסטרטגית": טייסת "אדיר" חדשה נחנכה

מבלי מענה מבצעי: טרור הבלונים חזר לעוטף עזה

החשש: פגיעה במלחמה נגד התעצמות דאעש

בין ישראל לקרטל: אתגרי מדינות אמריקה הלטינית

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית