"יחידת הבלונים הודיעה על חזרתה לפעילות"

על פי דו"ח של מרכז מאיר עמית, יחידת בני אלזוארי, שאחראית על שיגור בלוני ועפיפוני טרור מטעם חמאס, טענה בדרך הפייסבוק שלה כי שיגרה באחרונה מקבץ של בלוני תבערה ונפץ לעבר ישראל

"יחידת הבלונים הודיעה על חזרתה לפעילות"

צילום ארכיון: AP

טרור בלוני התבערה גרם בעשור הקודם הזק כבד לחקלאי הדרום, ושם את כוחות הביטחון הישראלים בעמדה קשה: התמודדות מול אתגר חדש, בזמן שהוא כבר פועל וגורם נזק. ההתמודדות עם בלונים ועפיפונים היא מאתגרת לא רק כי צה"ל אינו רגיל אליה: מדובר גם בטקטיקה מאוד זולה מבחינה כספית ויחסית קלה להרכבה מצדם של המפגעים. כדי להרכיב רקטה ולשגר אותה נדרשת רמה מסוימת של ידע מקצועי, ההכשרה למשגרי בלונים ועפיפונים היא כנראה קצרה ביותר וקלה כך גם במלאכת ההרכבה: כדי לבנות טיל צריך להבריח או לייצר חלקים מיוחדים, ולדעת איך להרכיב אותם בצורה הנכונה. כדי לייצר בלון תבערה או עפיפון צריך מאמץ יחסית זעיר. במקרים "מתקדמים", לבלון או לעפיפון מוצמד חומר נפץ במקום חומר בערה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

לאחר חיפושים אחר פתרונות שונים לבעיה, לאחרונה חשפה ישראל את מערכת "להב אור". המערכת אמורה לזהות מרחוק מטרות כמו בלוני תבערה או נפץ, עפיפונים ורחפנים, וליירט אותם באמצעות לייזר. עם זאת, "להב אור" עדיין אינה מבצעית, ולא ידוע אם צה"ל ירכוש אותה בסופו של דבר.

בחודשים האחרונים שיגור בלוני ועפיפוני הטרור ירד משיאו, אך בדו"ח של מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית נכתב כי אנו עשויים לראות חידוש של פעילות זו בקרוב. בדו"ח נכתב כי "בדף הפייסבוק של יחידת בני אלזוארי במזרח ח’אן יונס", יחידת שיגור הבלונים והעפיפונים של חמאס, "פורסם על שיגור מקבץ ראשון של בלוני תבערה ונפץ לעבר ישראל. בתגובות לפוסט שאל אחד הגולשים האם מדובר בצעד רשמי. מטעם דף הפייסבוק של יחידת בני אלזוארי במזרח ח’אן יונס נכתבה תשובה לפיה מדובר בהחלטה רשמית, שתוקפה החל מ-8 בינואר 2020".

חמאס הראה נוכחות בהלוויית סולימאני

בתוך כך, בדו"ח של מרכז מאיר עמית פורסם כי לאחר חיסולו של מנהיג כוח קודס האיראני קאסם סולימאני, "פירסמו ארגוני הטרור הפלסטינים, ובהם חמאס, הג’האד האיסלאמי בפלסטין, החזית העממית לשחרור פלסטין, החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין וארגונים נוספים הודעה משותפת בה נמסר כי מנהיגי 'ארגוני ההתנגדות הפלסטינית' השתתפו בטקסי ההלוויה שנערכו בטהראן ומסרו תנחומים לאיראן. בהודעה גם דווח כי נציגי הארגונים ערכו באיראן מפגשי התייעצוות, שבמהלכם סקר אסמאעיל הנייה את המצב ברצועת עזה, ונדונו ההתפתחויות המדיניות והסכנות שבהן נתונה הסוגיה הפלסטינית".

כותבי הדו"ח מפרטים עוד על ההודעה שפירסמו הארגונים, וכותבים: "בהודעה הודגש כי אופציית 'ההתנגדות' היא בחירה אסטרטגית מול ישראל בהיותה הדרך היחידה להשגת כל הזכויות הפלסטיניות. ההודעה קראה להמשיך בהתייעצויות ובמפגשים באופן שיביא לליכוד השורות ולהסלמת המאבק להשגת המטרות הפלסטיניות".

הכתבות הכי נקראות באתר:

אמ"ן ממליץ: להגביר תקיפות נגד איראן בסוריה

סכנה ליישובים? הרבש"צים החזירו ציוד צבאי

מובילים בביטחון - ובשכר: שיאני חברות ממשלתיות

מחיר מופקע: ישראל תשלם כמיליארד ש"ח על לוויין

ום לא שגרתי מאיראן: דולפינים מאולפים וקטלניים