המידע שעצר הסלמה עם איראן: כך נמנעה פגיעה בכוחות ארה"ב בעיראק

על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, הכוחות האמריקניים והעיראקיים קיבלו מידע מקדים על התגובה האיראנית לחיסול סולימאני והתארגנו כשמונה שעות לפני ירי הטילים על בסיס האוויר בעין אל-אסד

 

כוחות אמריקניים מפנים את ההריסות בבסיס עין אל-אסד לאחר התקיפה האיראנית. צילום: AP

הפרטים אודות המתיחות הקשה בין איראן לארה"ב ממשיכים להיחשף. כעת, מתפרסמים פרטים על ההיערכות האמריקנית שהובילה לשמירה על חיי הכוחות שלה בעיראק מפני התקיפה האיראנית, שבוצעה כנקמה על חיסול קאסם סולימאני. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי כמעט שמונה שעות לפני מתקפת הטילים של איראן בשבוע שעבר נגד כוחות ארה"ב בבסיסים בעיראק, חיילים אמריקניים ועיראקיים בבסיס האוויר עין אל-אסד, פעלו לפינוי הצוותים והנשק לבונקרים מבוצרים. כך אמרו שני קצינים עיראקיים לסוכנות הידיעות.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"בחצות לא נותרו אפילו מטוס או מסוק קרב אחד בשטח פתוח, אמר אחד המקורות, קצין מודיעין. גורם מודיעיני עיראקי אחר אמר כי כוחות אמריקניים אפילו ידעו על מועד ההתקפה ואמרו שהם נראים 'מודעים לחלוטין' לתקיפה אחר השעה חצות", כך על פי הפרסום. המקורות מסרו כי כאשר הטילים נחתו לבסוף סמוך לשעה 01:30 בלילה, הם פגעו "בבונקרים ריקים שפונו שעות לפני כן", לכן איש לא נפצע או נהרג.

התקיפה האיראנית הסתיימה ללא נפגעים, מה שעל פי דיווחים שונים מהימים האחרונים, מנע הסלמה נוספת ולמעשה סיים ככל הנראה את סבב ההסלמה הקשה בין טהרן לוושינגטון. כלי תקשורת דיווחו לאחר ההתקפה כי איראן הזהירה את עיראק לפני ירי הטילים וכי עיראק העבירה את המידע הזה לארה"ב.

יועצו של ראש ממשלת עיראק, אדל עבדול מהדי, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי איראן לא הודיעה באופן ישיר לעיראק על תקיפת הטילים. עם זאת,  הוא הדגיש כי איראן העבירה אזהרות דרך מדינות אחרות.

הכתבות הכי נקראות באתר:

עקב הסערה: נזק נגרם למטוסי קרב בדרום

הושלם ניסוי במערכת משודרגת של כיפת ברזל

לאחר התקרית: מערך ה"יסעור" חוזר לשירות

ארגון הרבש"צים הודיע: מנתקים מגע מצה"ל

תיעוד: רפאל ביצעה ניסוי בטילי SPIKE SR

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית