ארגון הרבש"צים הודיע: מנתקים מגע מצה"ל

ארגון הרבש"צים וההסתדרות הודיעו על החרפת המאבק. הדרישה של הארגון להעסקה ישירה ע"י המדינה צפויה, על פי הערכות, לעלות כ-40 מיליון שקלים. משרד הביטחון: "עליהם לנהל מו"מ קיבוצי מול מעסיקיהם ביישובים"

ארגון הרבש"צים הודיע: מנתקים מגע מצה"ל

הפגנת רכזי הביטחון בתל אביב בחודש שעבר. צילום: ארגון הרבש"צים

ארגון הרבש"צים פנה באמצעות הסתדרות הלאומית למשרד הביטחון בדרישה לקחת אחריות מלאה ולדאוג לתנאי העבודה הבסיסיים הנדרשים לביצוע משימותיהם. הארגון הודיע כי הוא ינתק מגע מצה"ל. נזכיר כי צעדים אלה מגיעים לאחר חודשים של מאבק בין משרד הביטחון לארגון הרבש"צים. טרם ברור כיצד יגיב צה"ל לנושא, והאם הנתק מהצבא משפיע על רמת האיום הנשקפת ליישובים צמודי גדר.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

המאבק נסב בתחילה על תשלום משכורות. משרד הביטחון קבע מודל חוקי חדש, והמועצות וועדי היישובים היו צריכים לישר קו. שר הביטחון נפתלי בנט אף נתן "הנחה" ליישובי יו"ש שלא הסכימו לחתום על ההסכם החדש על מנת שכל הרבש"צים יקבלו את שכרם. כעת, המאבק הוא על שיפור תנאי העסקה של הרבש"צים. במקום המודל הקיים, רוצים בהסתדרות הלאומית להעביר 430 רבש"צים לחוזה של עובד מדינה דרך נציבות המדינה. עלות המאבק מוערכת בכ-40 מיליוני שקלים בשנה תוספת לעלות העסקת הרבש"צים הנוכחית.

הפעם, המאבק עולה מדרגה, וכבר בתחילת השבוע הבא ינתקו כלל הרבש"צים מיישובי הצפון ועד הדרום כל מגע עם צה"ל, גם בשעת חירום.

צעדי ההסתדרות הלאומית וארגון רכזי הביטחון צפויים להחריף בהדרגה עד למצב של שביתה כללית בכל רחבי המדינה כולל עוטף עזה, יהודה ושומרון וגבול הצפון והדרום. לצד ניתוק הקשר בין כלל רכזי הביטחון במדינת ישראל לגורמי צה"ל, יושבתו בעתיד כלל רכבי הביטחון ביישובים. לאחר מכן, יוחזרו נשקיהם האישיים של רכז הביטחון לחטיבות המרחביות ותוכרז שביתה כללית של רכזי הביטחון ביישובים.

איתמר שרוני, סמנכ"ל גיוס בהסתדרות הלאומית, התייחס לאיומי הארגון ואמר: ״צר לנו שמשרד הביטחון, דווקא בראשותו של נפתלי בנט - ממשיך להתאכזר ולהתעלל בציבור רכזי הביטחון הצבאיים, אשר מקדישים את חייהם למען ביטחון של למעלה ממיליון אזרחי ישראל בקווי העימות. אנו קוראים לשר הביטחון - אנא התערב באופן בהול בטרם תהפוך סוגית הרבש״צים למשבר ביטחוני קיצוני״.

אין ספק כי מאבק הרבש"צים מעלה את השאלה מדוע צריך רבש"צ, מה הערך המוסף שלו על הביטחון שצה"ל אמור לספק לאזרחים, ואם יש ערך מוסף - כמה הוא שווה למשלם המיסים. בהקשר זה, יעשה נכון שר הביטחון אם ימנה ועדה מקצועית לבחון שאלות יסוד אלה.

ממשרד הביטחון נמסר כי "מוקיר ומעריך את פועלם של הרבש"צים ואת תרומתם לחיזוק הביטחון ביישובים. לאחרונה גיבש המשרד, יחד עם מרכז המועצות האזוריות, הסכם מעודכן הכולל הגדלה של תקציב ההשתתפות במימון מרכיבי ביטחון ליישובים המעסיקים רבש"צים. עמדת המדינה, הייתה ונותרה, שהרבש"צים הם עובדי היישובים ועליהם לנהל מו"מ קיבוצי מול מעסיקיהם".

הכתבות הכי נקראות באתר:

18 חודשי הכנה: פרטים חדשים על חיסול סולימאני

קאסם סולימאני - עלייתו ונפילתו של ה"שאהיד החי"

זיהוי שגוי ומתח מבצעי: כך הופל המטוס האוקראיני

איום משמעותי: בשלות מבצעית לטורפדו האיראני

לחזק חוליה חלשה: צה"ל מנתב משאבים לגדודים

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022