תיעוד מהדרום: רפאל ביצעה ניסוי בטילי SPIKE SR

החברה הודיעה על סיום סדרת ניסויים מוצלחת במערכת שנערכה בדרום הארץ. הטיל שוקל 10 ק"ג בלבד ומגיע לטווח של כשני קילומטרים

 
תיעוד מהדרום: רפאל ביצעה ניסוי בטילי SPIKE SR

טיל ה-SPIKE SR . צילום: באדיבות רפאל

רפאל הודיעה כי סיימה סדרת ניסויים מוצלחת בטיל ה-SPIKE SR . על פי החברה, הטיל שוקל 10 ק"ג בלבד ומגיע לטווח של 2,000 מטרים. בסדרה של הדגמות ירי אשר בוצעו בדרום הארץ, רפאל הדגימה את הטיל, ולטענת החברה היא הוכיחה טווחי תקיפה ארוכים לכוחות חי"ר עם קטלניות נ"ט מרשימה.

צפו בתיעוד מהניסויים: 

במסגרת ההדגמה, היורים שיגרו מספר רב של טילים אל עבר מטרות בטווחים של עד 2 ק"מ. "הדבר מוכיח טווח תקיפה גדול להגדלת שרידות החי"ר בהתקלות עם רכבים קרביים ממוגנים (רק"מ) וכן יכולת חדירות מיגון שריון נרחבת", נמסר מהחברה.

טיל ה-SPIKE SR  הינו טיל אלקטרואופטי נישא, קל משקל ומשוגר כתף המיועד לכוחות חי"ר מתמרנים. החימוש הוא הקל ממשפחת טילי ה-SPIKE. הוא נמצא כבר בשימוש מבצעי ע"י מספר מדינות, ביניהן כמה מדינות בכוחות נאט"ו. טיל ה-SPIKE SR תוכנן במיוחד לאפשר לכוחות החי"ר טווח תקיפה גבוה של 2,000 מ', הוא תוכנן כחימוש מתכלה-ללא משגר, הכולל יכולות "שגר ושכח" וראש קרב כפול בעל יכולת חדירה של מיגון מתקדם.

הטיל מגיע לטווח של כשני קילומטרים. צילום: באדיבות רפאל

משפחת טילי הספייק מבצעית כיום ב-34 מדינות שונות עם אספקה של יותר מ-33,000 טילים והתקנה על יותר מ-45 סוגים שונים של פלטפורמות ביניהן מסוקים, רכבים וכלי שייט.

גל פפיאר, מנהל השיווק של מנהלת מנט"ם (מערכות נשק טקטי מדויק) בחטיבת יבשה וים של רפאל : "הספייק SR מביא יכולת קטלניות זהה ואף גבוהה מחימושים גדולים ממנו, כולל יכולת ייחודית של מוכנות לירי תוך 6 שניות בלבד מהפעלה, יכולת תקיפת מטרות מהירות בתנועה וטווח תקיפה גדול. כלל יכולות אלו נדרשות כיום מאוד ע"י הלקוחות שלנו גם בהערכות ללחימה סימטרית נגד שריון אך גם בהערכות ללחימה היברידית (Hybrid warfare) אשר מהווה איום גדול במזרח אירופה".