לאחר התקרית: מערך ה"יסעור" חוזר לשירות

חודש וחצי לאחר התקרית בדרום, בחיל האוויר הוחלט להחזיר בהדרגה לשירות את מערך ה"יסעור", שקורקע בשל תקלה באחד הכלים. תחקיר האירוע טרם הסתיים, אך בחיל הוחלט להחזיר את המסוקים לשירות לאחר התייעצויות

מסוק "יסעור" של חיל האוויר. צילום (ארכיון): אתר צה"ל

 

אחרי התקרית שהתרחשה לפני כחודש וחצי, מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין החליט להחזיר את מערך מסוקי ה"יסעור" לטיסות באופן הדרגתי. כזכור, המערך הושבת לאחר נחיתת אונס שביצע צוות מסוק בתקרית בדרום הארץ. אלוף נורקין החליט לאחר התקרית על מינוי צוות מומחים לתחקור נסיבות התקלה שגרמה לאש בכלי הטיס. באירוע לא היו נפגעים הודות לפעולות של הטייסים, שהביאה להנחתה מהירה ופינוי הלוחמים והצוות, שהיו בדרכם לפעילות מבצעית.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"בחודש האחרון", נמסר מצה"ל, "מתנהל תחקיר מקיף ומקצועי אשר טרם הסתיים, על ידי צוות מומחים בהובלת קצין בדרגת אל"מ. מפקד חיל האוויר קיבל את ממצאי הביניים ואת המלצות צוות המומחים אשר גובשו עם יצרן המסוק מסוג CH-53. ההמלצות כללו את הפעולות הנדרשות לחזרה בטוחה של מערך ה'יסעור' לטיסה. ממצאי הביניים של התחקיר סיפקו מידע רב על הגורמים האפשריים לתאונה ועל הדרכים לחזרה בטוחה לטיסה, אך טרם קבעו באופן חד-משמעי את הגורם לתקלה במסוק".

 

בחיל האוויר הסבירו כי במהלך החודש האחרון בוצעו עבודות תחזוקה ובדיקות מקיפות למערך מסוקי ה"יסעור". "כל זאת נעשה בתיאום עם היצרן וחילות נוספים אשר מתפעלים מסוקים דומים, על מנת לאפשר את חזרתם לטיסה באופן בטוח. מפקד חיל האוויר ציין את המקצועיות והחשיבות של צוות התחקיר, הדגיש כי מדובר בממצאי ביניים בלבד, הנחה להשלים ולמצות את תחקיר התקלה וכן הנחה את מערך מסוקי ה'יסעור' לחזור לטיסות אימונים באופן הדרגתי", נמסר עוד מצה"ל.

על רקע התקלה וקרקוע המערך, עדיין עומדת בפני צה"ל והדרג המדיני ההחלטה איזה מסוק יחליף את מסוקי המערך הוותיק, שחגג לאחרונה יובל שנים לפעילותו.

בחודש שעבר הגיעה לארץ משלחת של 11 קצינים מצבא היבשה האמריקני והכוחות המיוחדים, ביניהם טייסי מסוקים ואנשי תחזוקה. הצוותים הגיעו לארץ וניהלו שיחות עם נציגי משרד הביטחון וחיל האוויר. זאת, כדי לתאם סדרה של טיסות הערכה, אותן אמורים לבצע טייסי חיל האוויר במסוק התובלה הגדול CHINOOK של בואינג - המועמד להחליף את מסוקי ה"יסעור". המועמד השני להחלפת ה"יסעור" הוא המסוק CH-53K תוצרת לוקהיד מרטין.

הכתבות הכי נקראות באתר:

18 חודשי הכנה: פרטים חדשים על חיסול סולימאני

קאסם סולימאני - עלייתו ונפילתו של ה"שאהיד החי"

זיהוי שגוי ומתח מבצעי: כך הופל המטוס האוקראיני

איום משמעותי: בשלות מבצעית לטורפדו האיראני

לחזק חוליה חלשה: צה"ל מנתב משאבים לגדודים

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית