על רקע ההסתבכות: חילופי תפקידים באירונאוטיקס

מנכ"ל החברה עמוס מתן הודיע כי הוא עוזב את תפקידו. רפאל, שרכשה את החברה יחד עם אביחי סטולרו, הודיעה כי במקומו ימונה אל"מ( מיל') משה אלעזר. עזיבתו של מתן מתרחשת על רקע החקירות הפליליות נגד בכירי אירונאוטיקס

 

אל"מ (מיל') משה אלעזר. מונה לתפקיד מנכ"ל אירונאוטיקס במקום עמוס מתן

רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו השקיעו הון באירונאוטיקס, וכעת נראה כי הם פועלים לנקות אורוות ולהתחיל דף חדש בחברת המל"טים שהסתבכה. זאת, על רקע החקירות של בכירי החברה, ביניהם המנכ"ל עמוס מתן. אירונאוטיקס הודיעה היום (א') כי מתן עוזב את החברה. יחליף אותו ראש זרוע היבשה והים ברפאל אל"מ (מיל') משה אלעזר.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"בחודש דצמבר חשף כלכליסט כי מתקיימים מגעים לעסקת טיעון בין המחלקה הכלכלית בפרקליטות לבין בכירי אירונאוטיקס, ובראשם עמוס מתן, החשודים בעבירות על חוק הפיקוח על ייצוא ביטחוני ובקבלת דבר במירמה. זאת במטרה לסגור את הפרשה הפלילית-ביטחונית, שבה נערכו בחודשים האחרונים שימועים למעורבים וזאת עוד בטרם הוגש נגדם כתב אישום. על פרטי הפרשה מוטל צו איסור פרסום", נכתב בפרסום בכלכליסט.

"לפי גורמים הבקיאים בפרטים", נכתב עוד בכלכליסט, "על השולחן הונחה הצעה של הפרקליטות לעסקה לפיה מתן וחלק מהמנהלים האחרים החשודים בפרשה יודו בחלק מהעבירות שיוחסו להם בכתב החשדות, כאשר העסקה תכלול הרשעה פלילית ורישום פלילי, ביצוע עבודות שירות, קנס כספי והעברה מתפקידם ועזיבת אירונאוטיקס".

אין ספק כי עזיבת מתן, ואולי בכירים נוספים בהמשך, הינה בבחינת אבן דרך משמעותית בדברי הימים של חברת אירונאוטיקס. הפרשה, שאם וכאשר יוסר צו איסור הפרסום עליה, עתידה לחשוף את התנהלות החברה בשנים האחרונות תחת ההנהלה הנוכחית. עבור רפאל, מדובר כאמור במהלך מתבקש. רפאל היא חברה ממשלתית, בעלת מוניטין מצוין בשוק הביטחוני בעולם, וככזו, חייבת להראות ללקוחותיה שהיא פועלת לשמר עמידה בסטנדרטים גבוהים של התנהלות עסקית. 

הכתבות הכי נקראות באתר:

18 חודשי הכנה: פרטים חדשים על חיסול סולימאני

קאסם סולימאני - עלייתו ונפילתו של ה"שאהיד החי"

זיהוי שגוי ומתח מבצעי: כך הופל המטוס האוקראיני

איום משמעותי: בשלות מבצעית לטורפדו האיראני

לחזק חוליה חלשה: צה"ל מנתב משאבים לגדודים

משה אלעזר, שייכנס לתפקיד בשבועות הקרובים, מכהן כיום כסמנכ״ל בכיר וראש חטיבת יבשה וים ברפאל. הוא שימש לפני תפקידו הנוכחי כראש מנהלת מערכות לחימה ימיות וכראש מנהלת מערכות נשק טקטי מדויק.

לאחר הודעתו ליו״ר יואב הר-אבן, אמר עמוס מתן: ״אני מבקש להודות ליושבי ראש הדירקטוריון ולדירקטורים אשר כיהנו באירונאוטיקס לאורך השנים האחרונות, על האמון הרב, התמיכה ושיתוף הפעולה להם זכיתי, ולהודות במיוחד לעמיתיי באירונאוטיקס על החברות ארוכת השנים, על כישרונם ועל תרומתם המכרעת להישגים יוצאי הדופן של החברה ולביסוסה כמובילה בתחומה. החברה היא מהטובות והמובילות בישראל, ובזכות עובדיה נכונו לה עוד שיאים רבים. עם סיום מלאכת המיזוג, ולאחר שזכינו במספר מכרזי ענק עליהם עמלנו במשך זמן רב, ולא ניתן להרחיב אודותיהם, הגיעה העת להמשיך לדרך חדשה״.

אלוף(מיל') יואב הר-אבן. צילום: מאיר אזולאי

יו״ר אירונאוטיקס, אלוף (מיל') יואב הר-אבן, אמר: ״אני רוצה להודות לעמוס מתן על פעילות ענפה ומוצלחת, ועל הובלתה של אירונאוטיקס להצלחות רבות, בראשן מהלך המיזוג עם קבוצת רפאל, והשותף אביחי סטולרו. אני מאחל לעמוס הצלחה בהמשך דרכו. בהזדמנות זו אני מבקש לאחל הצלחה רבה למשה אלעזר, אשר יחליף את עמוס בשבועות הקרובים. משה עבר כברת דרך ארוכה ומרשימה ברפאל, ואני סמוך ובטוח כי ימשיך את דרכו זו גם בתפקידו החדש".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית