ניסוי ראשון בוצע בשיגור טיל ספייק מנגמ"ש ה-CV90

חברת BAE Systems הודיעה כי ביצעה ניסוי בטילים של רפאל לטווח ארוך, במסגרתו הושמדה מטרה בטווח של יותר משני קילומטרים

 
ניסוי ראשון בוצע בשיגור טיל ספייק מנגמ"ש ה-CV90

מתוך ניסוי ירי הטיל מנגמ"ש CV90. צילום: מתוך אתר חברת BAE Systems

נגמ"שCV90  שיגר לראשונה טיל נגד טנקים מסוג ספייק לטווח ארוך (LR), כך הודיעה  BAE Systems  השבוע. הבדיקות נערכו בדצמבר בצפון שבדיה בתנאי מזג אוויר קשים עם שלג כבד ונראות נמוכה, כך על פי BAE Systems, שדיווחה כי היעד, בטווח של יותר מ-2,000 מטרים, הושמד. BAE Systems ציינה כי ה-Spike LR של רפאל יגביר את הקטלניות של ה- CV90, בנוסף למרגמה המובנית של Mjölner שסופקה לצבא השבדי.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

רפאל מספקת את משפחת טילי הספייק שלה למגוון רחב של צבאות ברחבי העולם, כמו הודו, קנדה ועוד. בחודש נובמבר הודיעה החברה כי חתמה על חוזה גדול לאספקת טילי ספייק לצבא גרמניה. העסקה בוצעה באמצעות חברת הבת של רפאל באירופה – Eurospike. מדובר בהסכם מסגרת רב-שנתי לאספקת טילים ומשגרים ממשפחת הספייק.

כחלק מהסכם המסגרת, המשלוח הראשון יכלול 1,500 טילי ספייק, לצד מאות משגרי ICLU . "ההסכם הרב-שנתי יאפשר למשרד ההגנה הגרמני להמשיך לרכוש טילי ספייק בשנים הקרובות, כדי להשיג את מטרתו להגיע ליחס גבוה בין המשגרים לטילים. כיום, משתמש הצבא הגרמני במשגרים הניידים של רפאל, וכן במשגרים המותאמים לרכבים קלים של צבא היבשה הגרמני דוגמת רכב הפומה, ונוספים", הסבירו בחברה.

משפחת טילי הספייק של רפאל הם בעלי טכנולוגיה מדויקת מותאמת למגוון רחב של פלטפורמות, משימות וזירות. משפחת הטילים כוללת טילים אלקטרו-אופטיים, עם יכולות שגר-ושכח, כמו גם יכולות למידה ועדכון, יכולות אשר מאפשרות תקיפה של מטרות מוסוות.

על פי נתוני החברה, עד כה נמכרו יותר מ-30,000 טילים ממשפחת הספייק, ונעשה שימוש ביותר מ-5,500 טילים, הן כחלק מאימונים והן בשימוש מבצעי בשדה הקרב.

הכתבות הכי נקראות באתר:

חיסול סולימאני: המודיעין מאחורי המבצע הדרמטי

"האיום החמור – פרוץ 'מלחמת הצפון הראשונה'"

הזמנה ראשונה של "חץ דורבן" עבור נגמ"ש איתן

מנסה לתקן תדמית? NSO מגייסת קצינה בכירה בצה"ל

האקרים ביצעו תקיפת סייבר על משמר החופים האמריקני

אולי יעניין אותך גם