רה"מ: "מי שינסה לתקוף אותנו יספוג מכה מוחצת"

אחרי התקיפה האיראנית נגד בסיסים אמריקניים בעיראק, איימו בטהרן כי יתקפו את ישראל אם ארה"ב תגיב. נתניהו ענה לאיומים: "עומדים איתן ובנחישות". חמינאי: "התקיפה - סטירה לארה"ב; הנקמה האמיתית - יציאת כוחותיה מהאזור"

 

רה"מ: "מי שינסה לתקוף אותנו יספוג מכה מוחצת"

ראש הממשלה נתניהו. צילום: AP

תחילת הנקמה? איראן שיגרה הלילה (ד') טילים בליסטיים לעבר שני בסיסי צבא אמריקניים בעיראק. בטלוויזיה האיראנית הממלכתית צוין כי מדובר בנקמה על חיסול קאסם סולימאני. גורמים רשמיים בארה"ב ובעיראק אמרו כי לא היו דיווחים מידיים על נפגעים. האיראנים הזהירו את ארה"ב מתגובה.

ראש הממשלה בינימין נתניהו ענה לאיומים האיראניים ואמר בפורום קהלת: "לאמריקה אין חברה טובה יותר מישראל, ולישראל אין חברה טובה יותר מאמריקה. איראן רוצה לחנוק אותנו ולחסל אותנו. אנחנו עומדים איתן בנחישות. מי שמנסה לתקוף אותנו יספוג מכה מוחצת ביותר. יש לשבח את נשיא ארה"ב טראמפ על הפעולה האמיצה לחיסול סולימאני, הארכיטקט של הטרור האיראני במזרח התיכון ובעולם. ישראל עומדת באופן מלא מאחורי ארה"ב".

לאחר התקיפה, ממשמרות המהפכה הזהירו את ארה"ב ובעלות בריתה מפני תגמול על מתקפת הטילים נגד בסיס האוויר עין אל-אסד בעיראק. בין היתר איימו במשמרות המהפכה גם בתגובה נגד ישראל, במידה וארה"ב תחליט להגיב לירי הטילים.

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הגדיר את התקיפה כמוצלחת אך אמר כי היא רק חלק מהתגובה האיראנית: "לאיראן יש את היכולת והמוכנות להגיב על כל תוקפנות, אבל אין להסתפק רק בהיבט הצבאי של התגובה", אמר חמינאי בנאום. "סולימאני אתגר את ישראל ותמך בפלסטינים בעזה. הוא מילא תפקיד חשוב יחד עם חיזבאללה בהגנה על לבנון", אמר המנהיג העליון של איראן. רמטכ"ל צבא איראן אמר כי התקיפה מייצגת רק חלק מיכולות התגמול של טהרן.

עלי חמינאי. צילום: AP

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הנשיא טראמפ הגיב לתקיפה ואמר: "הכל בסדר. עד כה, הכל טוב". הנשיא האמריקני קיים לאחר התקיפה האיראנית הערכות מצב ביטחוניות עם בכירי ממשלו. שר החוץ של איראן צייץ מוקדם יותר כי טהרן נקטה ב"אמצעים מידתיים של הגנה עצמית", והוסיף כי איראן "לא מבקשת הסלמה, אלא תגן על עצמה מפני תוקפנות נוספת".

שיגור טיל בליסטי איראני. צילום (ארכיון): AP

ההתקפה האיראנית בוצעה על הבסיס האמריקני עין אל-אסד שמשמש את הכוחות האמריקנים מאז הכניסה של ארה"ב לעיראק ב-2003. הבסיס מאכלס כ-1,500 חיילים מכוחות הקואליציה בהובלת ארה"ב. תקיפה בוצעה גם נגד בסיס אמריקני נוסף באזור אירביל.

האיראנים ירו בסך הכל 15 טילים, כך אמרו שני גורמים אמריקניים. צבא עיראק טען כי 17 טילים נורו לעבר הבסיס האמריקני באזור עין אל-אסד וחמישה נוספים נורו לעבר בסיס כוחות הקואליציה באירביל. 

שני גורמי ביטחון עיראקיים אמרו כי נראה כי לפחות אחד הטילים פגע במטוס בבסיס עין אל-אסד וגרם לאש. לטענת הגורמים, לא דווחו על נפגעים בתקיפות.

חיסול קאסם סולימאני – סיקור מיוחד

מהכטב"מ ועד טיל "אש הגיהינום": האמצעים לחיסול

הפריצה של סולימאני: מהעוני ועד צמרת השלטון

אחרי חיסול סולימאני: רוחות מלחמה במזה"ת

היורש בפיקוד כוח קודס: "עוד תראו גופות אמריקנים בכל המזה"ת"

זרוע איראנית: המיליציות השיעיות החזקות של עיראק

אולי יעניין אותך גם