הכוחות המיוחדים של גרמניה העדיפו את MBDA על פני רפאל

גרמניה החליטה להעניק לחברה האירופית חוזה לרכש טיל ה-Enforcer שלה. מדובר בטיל מדויק קל משקל שמסוגל לפגוע במטרות שונות בטווח של יותר מ-1,800 מטרים. במכרז השתתפה רפאל שהציעה את מערכת הנשק Spike SR

 

מערכת הנשק Enforcer של החברה האירופית. מתוך אתר היצרנית

המשרד הפדרלי הגרמני לרכש ציוד, טכנולוגיית מידע ותמיכה של הצבא הגרמני בחר במערכת הנשק MBDA Enforcer כדי לעמוד בדרישת 'Leichtes Wirkmittel 1800+' של הצבא הגרמני. מדובר בטיל מדויק, קל משקל לטווח של יותר מ-1,800 מטרים.

על פי דיווח של ג'יינס, המתמודדת הנוספת בעסקה הייתה Eurospike - מיזם משותף בין Diehl Defense GmbH, Rheinmetall Electronics GmbH, ו- Rafael Advanced Defense Systems - שהתחרתה במכרז עם מערכת הנשק Spike SR. תכנית Leichtes Wirkmittel 1800+ הושקה באוקטובר 2018 ככלי רכש של כ-3,100 טילים לכוחות המיוחדים של הצבא הגרמני (Kommando Spezialkräfte - KSK). עם זאת, גם יחידות נוספות בצבא יוכלו להשתמש בכלי רכש זה.

בשלב זה אושר תקציב לרכש חלקי של 850 טילים בהיקף של כ-76 מיליוני אירו. כך לפי פרסום של esut.de. על פי הפרסום, הטיל מסוגל לפגוע במטרות בגודל '2 על 2' ממרחק של 1,500 מטרים, כולל מטרות נעות. הטווח המוצהר של ה-ENFORCER מעל 2,000 מטרים.

הכתבות הכי נקראות באתר:

חיסול סולימאני: המודיעין מאחורי המבצע הדרמטי

"האיום החמור – פרוץ 'מלחמת הצפון הראשונה'"

הזמנה ראשונה של "חץ דורבן" עבור נגמ"ש איתן

מנסה לתקן תדמית? NSO מגייסת קצינה בכירה בצה"ל

האקרים ביצעו תקיפת סייבר על משמר החופים האמריקני

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית