דיווחים: עשרות הרוגים במסע הלוויה של סולימאני

לעיר הולדתו של קאסם סולימאני, קרמן, הגיעו מאות אלפי בני אדם להשתתף במסע הלוויה של מפקד כוח קודס. באיראן דווח על לפחות 30 בני אדם שנרמסו למוות. הכוחות האמריקנים באזור נמצאים בכוננות שיא מחשש לנקמה

 
דיווחים: עשרות הרוגים במסע הלוויה של סולימאני

מסע הלוויה של סולימאני בקרמן. צילום: AP

כאוס בהלווייתו של קאסם סולימאני באיראן: עשרות נספו ורבים נפצעו היום (ד') במסע הלווייה של קאסם סולימאני בעיר הולדתו קרמן, שבדרום מזרח איראן. הטלוויזיה הממלכתית של איראן דיווחה על 35 בני אדם שנהרגו ורבים שנפצעו לאחר שנרמסו על ידי ההמון, מאות אלפי בני אדם שפקדו את רחובות קרמן באזור אתר הקבורה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

המספיד הראשי היה מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלמי, שאמר כי "השאהיד סולימאני חזק במותו משהיה בחייו". הוא איים להעלות באש נכסים אמריקניים באזור, כאשר ההמונים משיבים לו בקריאות "מוות לישראל".

בתוך כך, גורמים רשמיים בארה"ב אמרו כי מתחזקת ההערכה שאיראן תגיב לחיסול של סולימאני. הגורמים ציינו כי ארה"ב העלתה כוננות צבאית לנוכח ההיערכות המוגברת באיראן.

בעוד גורמים רשמיים אמריקניים טוענים כי המודיעין האמריקני לא יכול לקבוע בוודאות האם המהלכים של איראן נועדו להגנה או להתקפה, ארה"ב ממשיכה לעבות את כוחותיה באזור. אחד הגורמים ששוחחו עם סוכנות הידיעות אי.פי העריך כי ביומיים הקרובים תבצע איראן תקיפה משמעותית.

על רקע הדיווחים בסוכנות הידיעות אי.אף.פי, הכחיש אתמול שר ההגנה האמריקני, מארק אספר, כי ארה"ב מתכוונת להסיג את כוחותיה מעיראק בעקבות האירועים. אספר שוחח עם עיתונאים לאחר שהופץ מכתב של קצין אמריקני, בו רומזת לכאורה ארה"ב על הוצאת כוחותיה מהמדינה, יום לאחר שהפרלמנט העיראקי הצביעה בעד הוצאת הכוחות הזרים מהמדינה. "לא התקבלה שום החלטה לעזוב את עיראק," הדגיש אספר.

חיסול קאסם סולימאני – סיקור מיוחד

מהכטב"מ ועד טיל "אש הגיהינום": האמצעים לחיסול

הפריצה של סולימאני: מהעוני ועד צמרת השלטון

אחרי חיסול סולימאני: רוחות מלחמה במזה"ת

היורש בפיקוד כוח קודס: "עוד תראו גופות אמריקנים בכל המזה"ת"

זרוע איראנית: המיליציות השיעיות החזקות של עיראק

אולי יעניין אותך גם