מנסה לתקן תדמית? NSO מגייסת קצינה בכירה בצה"ל

לאחרונה התפרסמו דיווחים אודות הצטרפותה של תא"ל אריאלה בן-אברהם, הצנזורית הראשית שצפויה לפרוש מצה"ל, לחברת הסייבר הישראלית. ההערכה היא כי מדובר במהלך שנועד לשפר את תדמיתה של החברה על רקע הפרשיות הקשורות לפייסבוק ו-וואטסאפ ונושאים נוספים

 

דיווחים שפורסמו בימים האחרונים חושפים כי הצנזורית הראשית, תא"ל אריאלה בן-אברהם, קיבלה הצעה מחברת הסייבר ההתקפי NSO. בחברה לא מגיבים לשמועות, ובצה"ל טוענים כי "תא"ל בן־אברהם סוכמה לפרישה לאחר כ־32 שנים בשירות צה״ל ומעל לארבע שנים בתפקיד הצנזורית הראשית, ועתידה לסיים את תפקידה במהלך שנת 2020".

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

אם הדיווח נכון, מדובר במהלך מתבקש של NSO, שמנסה לשנות את תדמיתה הציבורית מחברת תקיפה לחברה שמסכלת פשע וטרור. זאת, בעקבות הרכישה המחודשת של מניות החברה בידי בעלי החברה. לכך צריך להוסיף את התביעה של פייסבוק נגד החברה סביב החולשה שנמצאה בווטסאפ המיוחסת ל-NSO. התביעה עשויה לייצר כותרות עסיסיות בדבר השימוש שעשו לקוחות NSO בכלי החברה.

על פי דיווחים מהחודשים האחרונים, פייסבוק שלחה הודעות לכ-1,400 משתמשים שנפגעו מיישום החולשה. אחד מהם לפחות היה מחבל תחת מעקב של גוף ביון אירופאי, שהשתמש בכלי של NSO.

גיוס תא"ל בן-אברהם, שעוסקת בשנים האחרונות בנושאי מידע בצה"ל ושירותי הביטחון הישראליים ברשתות החברתיות, הוא חיזוק משמעותי לצוות ההסברה של NSO. זאת, לצד העובדה שדמותה הציבורית-ממלכתית יכולה לספק תווית אמינות ומהימנות לנרטיב של NSO.

בסופו של יום, הקרב המשפטי מול פייסבוק, הביקורת שהושמעה כלפי החברה על ידי האו"ם ואתר סיטיזן לאבס שיושב לחברה על הזנב - כל אלה דורשים מותג חזק שיסביר לעולם מדוע מדובר בסיכול טרור ופשע במקום סייבר התקפי ופגיעה בפרטיות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית